|
کدخبر: 181771

یک طرح جدید خودرویی در مجلس

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ستاره‌دار کردن خودروها از حیث کیفیت در طرح ساماندهی بازار خودرو مدنظر قرارگرفته است و این طرح به‌زودی نهایی و به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به مشکلات بازار خودرو در کشور گفت: وزارت صمت باید بیش از این‌ها در حوزه خودرو نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به بررسی و کار کارشناسی بر روی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: نقش آفرینی وزرات صمت در صنعت خودرو در کمیسیون و در قالب طرح ساماندهی خودرو مطرح شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید خودرو‌ها را ستاره‌دار کنیم، بیان داشت: ستاره‌دار کردن خودرو‌ها از حیث کیفیت مدنظر است یعنی هر خودرویی به عنوان مثال اگر در ارزیابی‌هایمان یک نُرمی را کسب نکرد از شماره گذاری آن جلوگیری شود.

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس بیان داشت: همچنین ما باید در بازار خودرو و از لحاظ قیمت، یک مالیات سنگین، یعنی یک مالیات ۵۰ الی ۶۰ درصدی برای دلالان خودرو و غیر از مصرف کنندگان خودرو وضع کنیم تا از این طریق جلوی دلالان این بازار گرفته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته باید برای اخذ آن مالیات هم تکالیفی تعیین کرده و بخشی از آن منابع اخذ شده را به بخش‌هایی از جمله بیمه، راه، حمل و نقل عمومی و پلیس بدهیم تا از این طریق حوزه حمل و نقل جان دوباره بگیرد.

نائب رئیس اول کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این طرح به زودی نهایی و به صحن علنی ارسال خواهد شد.

منبع: میزان
  • ناصری ارسالی در

    به جای این ستاره بازی و سرگرم کردن مردم ، فکری به حال قیمتهای چندبرابری و نجومی در کنار کیفیت افتضاح خودرو در ایران بکنی د. واقعا چرا؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها