|
کدخبر: 178390

تصمیم ویژه مجلس برای کنترل بازار خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: امیدواریم در چند روز آینده نظرات تجمیعی وزارت صمت به کمیسیون ارائه شود تا بتوانیم یک فرمولی را برای قیمت‌گذاری خودرو‌ها پیدا کنیم.

خودرو تصمیم ویژه مجلس برای کنترل بازار خودرو

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو در این کمیسیون گفت: چندین جلسه درباره قیمت‌گذاری خودرو با مسئولان وزارت صمت و خودروسازان در کمیسیون داشته‌ایم.

وی افزود: به دنبال کانالیزه قیمت تمام شده خودرو و نحوه قیمت گذاری بر روی آن هستیم، در شرایط فعلی هم خودروسازان و هم مردم نسبت به قیمت خودرو‌ها گلایه‌مند هستند در حالی که خودروسازان اعلام می‌کنند که قیمت تمام شده با قیمت‌هایی که عرضه می‌شود تفاوت دارد و باعث زیان دهی آن‌ها شده است.

نماینده فسا در مجلس با اعلام اینکه پیشنهادات مختلفی برای نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها ارائه شده است بیان کرد: یکی از پیشنهادات این بود که خودرو‌های پر تیراژ بر اساس قیمت تمام شده است، به علاوه حداکثر ۵ درصد سود به بازار عرضه شود و خودرو‌های خاص نیز با پیشنهاد هیئت مدیره خودروسازان و با تصویب وزارت صمت به فروش برسد و در این راه متولی وزارت صنعت شود که هنوز جمع‌بندی در این زمینه انجام نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرار است وزارت صمت نظر تجمیعی شورای رقابت و خودروسازان را به کمیسیون ارائه کند، گفت: فرمول مجلس در تعیین قیمت خودرو‌ها نیز این است که قیمت تمام شده در بورس ارائه شود و از این طریق رقابت ایجاد شود.

فیروزی تصریح کرد: امیدواریم در چند روز آینده نظرات تجمیعی وزارت صمت به کمیسیون ارائه شود تا بتوانیم یک فرمولی را برای قیمت گذاری خودرو‌ها پیدا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر