|
کدخبر: 181263

کاهش ۱۳ میلیون یورویی ارزبری ایران خودرو

در سال ۹۹ جهش تولید خوبی داشته‌ایم و ۵۵ درصد سهم تولید خودرو‌های سواری در کشور بوده است؛

خودرو کاهش ۱۳ میلیون یورویی ارزبری ایران خودرو

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در مراسم بازدید معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه از خطوط تولید ایران خودرو گفت: تولید خودروهای سواری در سال ۹۹ جهش خوبی داشته است و ۵۵ درصد سهم تولید خودروهای سواری در کشور بوده است؛ و البته سهم ایران خودرو ۸۳ درصد در رشد تولید بوده است.

او بیان کرد: یکی از نیازمندی‌ها در کشور، ناوگان حمل و نقل عمومی است که به شدت در کشور به آن نیاز داریم. ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی تجاری در سال گذشته تولید شد که رشد ۶۷ درصدی تولید ایران خودرو دیزل را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: کاهش ۸۰ درصدی تعهدات معوق را در سال گذشته داشته‌ایم. انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ اگر مورد حمایت قرار بگیریم، داخلی‌سازی بیشتری داشته باشیم.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۰ در این است که تولید خودروهای با نماد ایرانی را توسعه دهیم و سهم برند خودروهای خارجی را کاهش دهیم تا وابستگی کم شود.

او گفت: در خراسان خودرویی تولید می‌کردیم به اسم هایما که تولید آن متوقف شده بود و اکنون مجدد خط تولید آن راه اندازی شده و به این ترتیب تولید را افزایش داده‌ایم و معوقات را ۸۰ درصد کم کرده‌ایم. همچنین جهش تولید با افزایش ۶۶ درصدی تولیدات در سال ۹۹ را داشته‌ایم.

این مقام مسئول گفت: کاهش سبد محصولات CKD را در ایران خودرو داشتیم. ۶۷ درصد تولیدات ۹۸، سی کی دی بوده که سال ۹۹ این میزان بسیار کاهش یافته است.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته ایم.

او با اشاره به گام‌های توسعه تکنولوژیک در صنعت خودرو ایران گفت: در سال‌های قبل که بیشتر خودروها مونتاژ می‌شد، امسال به داخلی‌سازی رسیده است. طراحی، تولید و توسعه گیربکس ۶ سرعته را داشتیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال استفاده از پلتفرم داخلی را داشتیم که روی خودرو تارا سوار شد.

مدیر عامل ایران خودرو در پایان گفت: حدود ۵۵ درصد خودروهای اختصاصی و ۴۵ درصد خودروهای عمومی، خودروهای ایران خودرو را شامل می‌شوند. با متناسب‌سازی قیمت‌ها و اصلاح آن بر اساس مولفه‌های اقتصادی، به تدریج مشکلات تامین کسری نقدینگی کمتر شده و توان تولید با ثبات حداقل ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه در روز مهیا خواهد شد.

 

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها