|
کدخبر: 178943

خبر مهم درباره تغییر شیوه عرضه خودرو

قائم مقام مدیرعامل سایپا اعلام کرد که قرعه کشی روز گذشته، آخرین برنامه فروش سایپا به سبک دفعات قبل بوده است.

خودرو خبر مهم درباره تغییر شیوه عرضه خودرو

روز گذشته قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه مراسم قرعه کشی فروش فوق العاده این خودروساز اعلام کرد که این برنامه فروش، آخرین نوع عرضه خودرو با قوانین جاری است و در فروش های بعدی بر اساس قوانین جدید پیش فروش و فروش فوق العاده خودرو ، محصولات عرضه می شوند.

دکتر مجید باقری در ادامه افزود: « با توجه بهبود شرایط تولید و از سویی وجود ثبات در بازار خودرو، قرار شده است تا در طرح های فروش بعدی، قوانین عرضه خودرو تغییر کند و برخی تبصره های محدودکننده از سر راه متقاضیان خودرو برداشته شود ». وی در ادامه اضافه کرد: « قوانین پیش فروش و فروش فوق العاده خودرو برای مشتریان سایپا تغییر کرده و بزودی دستورالعمل جدید برای متقاضیان خودرو اعلام می شود ».

روز گذشته گروه خودروسازی سایپا آخرین مراسم قرعه کشی برای قوانین فعلی را با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و رسانه ها برگزار کرد و قرار است تا بعد از ظهر امروز، نتایج نهایی این قرعه کشی بر روی وبسایت سایپا قرار بگیرد. با وجود اینکه در طرح فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو و سایپا همچنان تقاضا بیشتر از ظرفیت موجود است، اما شاهد هستیم که به مراتب نسبت به چند ماه گذشته تقاضا از روی خودروسازان برداشته و رکود قابل توجهی در بازار خودروی کشور حاکم شده است. از سویی در طرح های پیش فروش اخیر این شرکت ها، در برخی موارد تقاضا متناسب با ظرفیت و یا کمتر از پیش بینی بوده است و در برخی موارد هم تعداد کمی از مشتریان در فرایند تکمیل وجه حاضر شده اند. به عبارت ساده تر، امروز خودروسازان کشور بیشتر از گذشته از لیست رزرو قرعه کشی ها برای تکمیل وجه خودروهای فروخته شده استفاده می کنند.

قرعه کشی در قوانین جدید فروش خودرو باقی می ماند؟

حال با توجه به این رویکرد مشتریان، قرار است تا بزودی قوانین جدید پیش فروش و فروش فوق العاده (فروش فوری) خودرو اعلام گردد و برخی دستورالعمل های محدودکننده از سر راه متقاضیان خرید خودرو برداشته شود. اما آن طور که گفته می شود، از نگاه برخی نهادهای تصمیم گیر همچنان نیاز است تا فرایند قرعه کشی برای رعایت عدالت باقی بماند و از این پس تنها قوانین حضور در قرعه کشی فروش محصولات خودروسازان آسان تر خواهد شد.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر