|
کدخبر: 170661

آغاز به کار تاکسی های خودران + عکس

چین در سال های اخیر تبدیل به یکی از کشورهایی شده است که در سیستم های خودران سرمایه گذاری های سنگینی را انجام داده و حالا اخبار حاکی از آن است که اولین تاکسی های خودران چینی در پکن شروع به کار کرده اند.

یکی از غول های تکنولوژی چین در زمینه هوش مصنوعی، یعنی کمپانی بایدو، تاکسی های خودران چینی موسوم به روبوتاکسی را روانه خیابان های پکن کرده و قرار است در محدوده خاصی این تاکسی ها سرویس حمل و نقل را ارائه دهند. سال آینده المپیک ورزش های زمستانی را در چین خواهیم داشت و کمپانی بایدو قصد دارد مسافرانی که به واسطه این المپیک به چین سفر کرده اند با این تاکسی های خودران حمل و نقل را انجام دهند.

آغاز -به -کار- تاکسی- های -خودران- چینی-۲

خدمات خودران کمپانی چینی بایدو قطعاً یک گام بزرگ برای پیشرفت خودروهای خودران ارزیابی می شود. این اولین سرویسی است که مسافر می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن و پرداخت هزینه، تاکسی خودران را در کنار خود داشته باشند و سوار بر آن شوند. توجه کنید که این تاکسی ها هیچ راننده پشتیبانی ندارند و تمام فرآیند رانندگی به صورت اتوماتیک انجام می شود. کمپانی بایدو برای شلوغی شهر پرجمعیتی مثل پکن هم فکرهایی دارد و مسافرانی که نمی توانند خودروی مورد نظر خود را در ترافیک و یا شلوغی پیدا کنند، با استفاده از اپلیکیشن می توانند بوق خودرو را به صدا درآورند و تاکسی خودران خود را راحت تر پیدا کنند.

تاکسی های خودران چینی که کمپانی بایدو طراحی کرده است به طور پیش فرض قفل هستند و شما باید ابتدا QRکد روی خودرو را اسکن کنید تا سیستم خودرو شما را به عنوان مسافر بشناسد و اجازه ورود به شما دهد. پس از قرارگیری مسافر در داخل خودرو، مسافر می تواند دکمه شروع سفر را در اپلیکیشن لمس کند و سیستم خودرو پس از اطمینان از بسته بودن درها و کمربندهای ایمنی شروع به حرکت خواهد کرد.

آغاز- به -کار -تاکسی- های- خودران -چینی-‍۱

یون پنگ وانگ، معاون مدیرعامل و مدیر کل بخش خودران کمپانی بایدو، در مورد این تاکسی های می گوید: «معرفی خدمات تاکسی بدون راننده یکی از بخش های ضروری برای تجاری سازی تکنولوژی خودران محسوب می شود. امروز ما تاکسی های خودران چینی را در پکن مورد بهره برداری قرار می دهیم که حاصل آزمایش ها و تست های بی شمار ما در بحث خودروهای خودران در شهرهای مختلف و در شرایط مختلف برای مدتی طولانی است.»

شاید عموم مردم نگاه مطمئنی به خودروهای خودران چینی نداشته باشند و تصور کنند خودران های آمریکا و اروپا قطعاً بهتر از چینی ها عمل خواهند کرد، اما جالب است بدانید کمپانی Guidehouse، که به عنوان غول شرکت های مشاوره ای جهان شناخته می شود، چندی پیش اعلام کرد که کمپانی بایدو برترین شرکت در بحث تولید و توسعه خودروهای خودران است. پس باید گفت بایدو اگر بهترین خودران را نسازد، قطعاً یکی از بهترین های دنیاست. امروز بسیاری از استارتاپ ها در سرتاسر دنیا به دنبال طراحی و توسعه خودروهای خودران هستند و همین کمپانی بایدو ۸ سال را صرف طراحی سیستم های خودروان تاکسی هایی که امروز معرفی شده اند کرده است، اما در نهایت، باید دید استقبال عموم از این نوع تاکسی ها چگونه است و باید دید عملکرد تاکسی ها در عمل راضی کننده است یا خیر.

منبع: عصر خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها