|
کدخبر: 168669

ورود هاچ بک خاص و جذاب ایتالیایی به بازار ایران؟

فیات ۵۰۰ مینی هاچ بک خاص و جذاب ایتالیایی است که با تکیه بر طراحی دلنشین، قیمت پایین و دوام خوب توانسته رتبه اول فروش فیات در بسیاری از کشورها را به دست بیاورد. این هاچ بک خاص و دوست داشتنی قرار است به بازار ایران نیز بیاید.

خودرو ورود هاچ بک خاص و جذاب ایتالیایی به بازار ایران؟

اگر قرار باشد بین ۷۷۰ تا۸۳۰ میلیون تومان برای هاچ بکی در سایز مینی هزینه کنید قاعدتا باید بتوانید نسخه اسپرت آن را بخرید تا بتوانید پز هاچ بک سوارشدنتان را بدهید. اما شوربختانه فعلا چنین امکانی در دسترس نیست و برای دستیابی به یک هات هاچ، مثل فولکس واگن گلف GTI یا مینی کوپر اس، باید بودج های نزدیک به دو برابر این رقم را داشته باشید.

اگر می‌خواهید خودرویی که سوار می‌شوید فارغ از هر چیزی خاص باشد می توانید به سراغ فیات ۵۰۰ مدل۲۰۱۵ بروید که در نوع خود هاچ بکی دوست‌داشتنی است و این روزها شایعه ورود دوباره‌اش در سال جاری به گوش می‌رسد.

فیات ۵۰۰ های حاضر در ایران توسط گروه لوتوس و در سال ۹۴ به ایران وارد شدند. این خودرو که در بدو ورود به یک دهم قیمت فعلی‌اش در بازار ( ۸۴ میلیون تومان) به فروش می رسید دارای یکی از موتورهای نه چندان قوی حاضر در بازار است؛پیشرانه ۱.۲ لیتری که شبیه آن را می‌توان زیر کاپوت کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ مشاهده کرد.

ویژگی های فنی و خصوصیات طراحی داخلی

با وجود وزن ۸۶۵ کیلوگرمی فیات۵۰۰ اما شتاب ۱۳ ثانیه ای این خودرو ناامیدکننده و در حد ام وی ام ۱۱۰ است! پیشرانه این خودرو قادر به تولید ۶۹ اسب بخار نیرو و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور است و حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتری را به نمایش می‌گذارد.

با این تفاصیل فیات۵۰۰ به عنوان خودروی دوم یا خودرویی برای تردد شهری مناسب به نظر می‌رسد.

حداقل می توانید امیدوار باشید در حالی که لندکروزرسوارها برای پیداکردن جای پارک خیابان را متر می‌کنند در تنگ‌ترین جاها هم فیات ۵۰۰ را بگذارید و به کارهایتان برسید.میانگین مصرف سوختش هم ۴.۷ لیتر به صورت ترکیبی است.

در داخل هم با طراحی به نسبت بهتر و متفاو تتر نسبت به هم‌قیمت های این خودرو مواجه هستیم. بسته به نوع خودرو رنگ فرمان و کنسول وسط کرم یا خاکستری است. جعبه دنده اتومات این خودرو برای دسترسی بهتر راننده پایین کنسول و اندکی متمایل طراحی شده و داشبورد بادمجانی رنگ براق هم تا مدتها حالتان را خوب می‌کند.

این خودرو از صفحه کیلومترشمار دایره شکل در پشت فرمان بهره می‌برد که در آن به طرز زیبایی اطلاعات خودرو به صورت دیجیتال در درون دایره عقربه‌های بزرگ شمارنده کیلومتر جانمایی شده است. تریم صندلی های کابین فیات ۵۰۰ هم به صورت پارچه ای و هم به صورت چرمی باشکوه و اسپرت است و کاملا می‌توان حس و حال سوار خودرویی ایتالیایی‌شدن را با آنها داشت.

منبع: روزنامه هفت صبح
  • ناشناس ارسالی در

    خودرو۲۱۱۵ شتاب درحدام.وی.ام.۵۰۰تا۷۰۰ ... ...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها