|
کدخبر: 168353

تفاوت حیرت انگیز قیمت این خودرو در ایران و آمریکا + سند

قیمت خودروهای وارداتی در ایران بعد از جهش نرخ دلار آن قدر گران شده که مقایسه آن با قیمت مدل های مشابه در کشورهای دیگر، حیرت انگیز است. تازه ترین نمونه سانتافه مدل ۲۰۱۴ است که در ایران و آمریکا با تفاوت قیمت یک میلیارد تومانی به فروش می رسد.

برای درک آنچه در بازار خودرو ایران می گذرد بد نیست گاهی به قیمت خودرو در کشورهای دیگر نیز توجه کنیم.

مصرف کننده خودرو در ایران حقیقتا در حال پرداخت بهایی سنگین برای خودروهایی است که در کشورهای دیگر بسیار ارزان تر به فروش می رسند و این وضعیت علاوه بر تحریم و مشکلات ناشی از افزایش نرخ دلار، معلول سیاست هایی است که بازار خودرو کشور را انحصاری و غیررقابتی کرده است.

گزارش های مختلفی از مقایسه قیمت برخی خودروهای مشهور در ایران و سایر کشورها منتشر می شود که موید وضعیت اسف انگیز متقاضیان خودرو در ایران است؛ مصرف کنندگانی که باید پول های نجومی بابت خودروی مورد نظر خود پرداخت کنند بدون آن که سهمی در این گرانی افسارگسیخته داشته باشند.

در تازه ترین گزارش کانال اخبار روز خودرو دو آگهی فروش خودرو سانتافه در ایران و آمریکا را به تصویر کشیده است که در آنها سانتافه مدل ۲۰۱۵ در آمریکا ۱۰هزار دلار (۹۹۹۵ دلار) به فروش گذاشته شده که با دلار ۲۳ هزار تومانی معادل ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

آگهی-فروش-سانتافه-در-آمریکا

این در حالیست که در آگهی مشابه در ایران سانتافه یک مدل پائین تر یعنی مدل ۲۰۱۴ ، یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آگهی-فروش-سانتافه-در-ایران

تفاوت قیمت یک میلیاردی این دو خودرو که تفاوت خاصی با هم ندارند – و چه بسا سانتافه مدل ۲۰۱۵ آگهی شده در آمریکا بسیار تمیزتر و روپاتر از سانتافه مدل ۲۰۱۴ آگهی شده در ایران است – هزینه ای است که مصرف کننده ایرانی باید بابت تحریم و سیاست های نادرست اقتصادی پرداخت کند.

کانال اخبار روز خودرو که این پست را منتشر کرده به کنایه نوشته است؛ ‌‌… اونجا شما با حقوق ۳ ماهت میتونی این ماشین رو بخری، تو ایران با حقوق ۲۵۱ ماه! این تفاوت خیلی بیشتر از اون یک میلیارد تومن پوله!

منبع: کاماپرس
  • بهرام ارسالی در

    ورود خودرو آزاد بشه هم صنعت خودرو سازی ر قابتی و پیشرفت میکنه هم مصرف کننده حق ان تخاب داره قیمت هم عادلانه میشه اما خوب چ ه کسی جرات داره جلو مافیا و منافع عده ای قد علم کنه

  • مجتبی ارسالی در

    سلام به همه ایرانیان.آقا سانتافه تو سرش بخوره چرا ماشینهای دو تا خودروساز آتیش گ رفته ایرانی رو نمی گی. هرچی هست از این د و خود روسازی می کشیم. این دو ورشکسته اند جورشون رو مردم بی کس ایران باید بکشند.د و خودروساز تعطیل شوند حقوق کارگراشونو از جیب مردم بدهند به صرفه تره.واردات خودرو را هم آزاد کنند.

  • ب.ب ارسالی در

    خوب ببینید، این قیمتها همیشه اینطوری بود ه. سی سال پیش من برای اولین بار به خارج و به دبی سفر کردم و با یه مقایسه سر انگ شتی فهمیدم که اگه کسی وضعش در ایران خوب باشه ، وقتی به کشور دیگری مهاجرت میکنه ث روتش به نسبت پنج تا هفت برابر میشه ، به خاطر همینکه می گن همیشه ثروت مند در همه جا ثروت مند و ثروتمندتر میشه و فقیر هم ه یشه فقیر و فقیر تر. آنهایی که میگن ما ای نجا ثروت داریم دیگه برای چی باید خارج بر یم باید قدر بیشتری حساب کتاب کنند. خیلی هاشون هم که فهمیدن از ده های پیش رفتن ج اهای بهتری خوب بگذرانند ما هم تماشاچی ای ن دنیا هستیم. هورا !!!

  • ناشناس ارسالی در

    برای چه حیرت انگیز.؟آنجاسرزمین کفر است اما با غیرت خدمت به جامعه

  • جلال. گلمکانی ارسالی در

    درود بر شما.
    یکی از دلال تفاوت قی مت. تعرفه گمرکی در حدود 130% است و عامل دوم ممنوعیت ورود خود روز با قدرت بالا. ظاهرا سیاست حمایت از خود رو داخلی نیز ب ه این بحران دامن میزند. در عین حال تلاش دولت در کنترل. خروج ارز نیز به اندازه کا فی در این گرانی تاثیر دارد.
    حال خ ودرو ساز انحصاری داخل سود. میبرد.
    دولت سود نمیبرد چون خود واردات را ممنوع و در نتیجه. از تعرفه گمرکی بی نصیب است.
    ولی گران شدن خود تمامی فشار خود را بر. کف جامعه. و مردم عادی میگذارد. چر ا؟؟؟
    چون خریدار چنین خودروهایی د ر ایران. میدانند و میتوانند هزینه های خو د را به بخش پایین جامعه منتقل کنند.
    هیچکدام از این موضوعات نیز به تحریم ر بط ندارد.
    عقل اقتصادی و اجتماعی از دولت ایران رخت بر بسته است.

  • اسی ارسالی در

    جمهوری اسلامیه دیگه، بیاد کشور ایران گرون میشه چون باید لبنان سوریه پول بده

  • وطن دوست ارسالی در

    مردم بیچاره!!!!!
    ببخشید باید گفت مردم بی تفاوت..... چرا میخرید برادر من.... چرا اسم نویسی میکنن دو ساعت بعد سایت بسته میشه از بس ملت هول میشن.... بخدا اگر تحریم کنید خرید هر چی رو که گرون میشه.... از مرغ و تخم مرغ گرفته تا خودرو.... پس از ماست که برماست....

  • ناشناس ارسالی در

    اینجا باید حقوق ۳۰ ماه تو بدی تازه چیزی هم نخوری شاید بتونی یک پراید دسته دوم بخ ری

  • آرش ارسالی در

    واقعا باید به حال و روز این ملت بیچاره خون گریست !!!

  • مهران ارسالی در

    چندین سازمان و نهاد بلندپایه بابت هر خود رو تولیدی درصد می گیرن
    چرا انتظار دارید ورود خودرو آراد بشه؟

  • ناشناس ارسالی در

    تنها راه حل ادب کردن خودروسازها، واردات خودرو است. حتی اگر شده قیمت خودرو واردات ی سه برابر خارج از کشور بشه.

  • علیرضا ارسالی در

    فقط کارخونه دار سودش رو میبره چون حمایت از تولید داخلی است و رقابتی هم در کار نی ست تنها راهکار اینه که تحریم ها برداشته بشه جو روانی گرانی از جامعه حذف بشه و پو ل های 100 میلیارد دلاری بلوکه شده ایران آزاد بشه اونوقت ارزش پول میره بالا البته اگه این حجم پول بین چند نفر تقسیم نشه

ارسال نظر