|
کدخبر: 168160

دنای گازسوز چه مشخصاتی دارد؟

شاید تا قبل از ورود این خودرو از سمند ال ایکس به عنوان قوی ترین خودرو گاز سوز کشور نام برده می‌شد، اما حالا مقام اول به دنا پلاس توربوی اتومات می‌رسد.

خودرو دنای گازسوز چه مشخصاتی دارد؟

ایران خودرو دناپلاس توربو اتومات گاز سوز را وارد بازار کرده است، خودرویی که گفته می شود به دلیل سازگاری بالای موتور با سیستم سوخت رسانی یکی از قدرتمندترین خودروهای گازسوز تولید داخلی است.

طبق آخرین آمار در مهر سال گذشته تعداد خودروهای گازسوز به ۳ میلیون و ۹۰۸ هزار دستگاه افزایش یافته است که در این بین محصولات ایران خودرو سهم زیادی در این آمار دارد.، جدیدترین خودرو گازسوز ایران خودرو دناپلاس توربو اتومات است که گفته می شود یک سر و گردن بالاتر از بقیه خودروهای گاز سوز است؟ اما چه ویژگی هایی باعث شده این خودرو به عنوان قدرتمندترین خودرو گاز سوز معرفی شود؟

دناپلاس توربو اتومات گاز سوز چه ویژگی هایی دارد؟

نکته اول استاندارد بالای آلایندگی این خودرو است. پژو ۴۰۵ و سمند دوگانه سوز هر دو استاندارد یورو ۴ دارند اما اما دنا توانسته به استاندارد یورو ۶ برسد. خروجی دی اکسید کربن پیشرانه بهبودیافته این خودرو ۱۱۸ گرم در هر کیلومتر پیمایش و سطح انرژی آن هم A پالس است.

تا قبل از دنا قویترین پیشرانه گازسوز داخلی که روی سمند و پژو ۴۰۵تعبیه می شد که توان ۱۰۰ اسبب خاری و گشتاور ۱۳۶ نیوتن متری را ارائه می داد ،اما با افزودن توربوشارژر و همچنین رساندن عدد اکتان سوخت گاز به حد مطلوب، این عدد به ۱۷۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.

تعبیه مخزن گاز در کف خودرو هم ابتکار خوبی است که مشکل همیشگی خودروهای گازسوز یعنی محدود شدن فضای صندوق عقب را برطرف می کند. این مخزن گاز گنجایش خوبی هم دارد و دنای گازسوز با پیمایش ۴۰۰ کیلومتر به پر کردن گاز نیاز پیدا می کند.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها