|
کدخبر: 163374

مشکل عجیب در محصولات این خودروساز

خودروهای مدرن از تکنولوژی‌ها و تجهیزات زیادی برای رفاه بیشتر سرنشینان سود می‌برند. البته تکامل پیشرانه درون‌سوز و ارتقای راندمان آن باعث شده برخی مالکان دیگر با مشکل داغ کردن پیشرانه‌ها دست‌به‌گریبان نباشند. باور ندارید؟ کافی است از مالکان هوندا سیویک مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و CR-V مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بپرسید!

خودرو مشکل عجیب در محصولات این خودروساز

اولین بار در اکتبر ۲۰۱۸ بود که اخباری درباره عدم گرم شدن کامل پیشرانه‌ی سیویک و CR-V مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو منتشر شد. کانسومر ریپورتز آن زمان گفته بود شاید این پیشرانه ۴ سیلندر دارای مشکلی باشد. از جمله این مشکلات می‌توان به گرم نشدن پیشرانه و متعاقب آن عدم کارایی بخاری در دمای منفی ۹.۵ درجه و کمتر اشاره کرد.

گفته می‌شود صدها راننده این دو خودرو در فضای مجازی اعتراض کرده‌اند. در کانادا چند صد مالک محصولات هوندا شکایت کرده و اداره حمل‌ونقل این کشور گفته در کل ۲۶ شکایت مربوط به بخاری تاکنون ثبت شده‌اند.

هوندا از این مشکلات آگاه شده و اقدام به فراخوان در آمریکا به منظور تعمیر خودروهای موردبحث نموده است. این فراخوان در برخی موارد شامل به‌روزرسانی نرم‌افزاری، تعویض روغن و نصب واحد کنترل سیستم تهویه مطبوع جدید بوده است. البته به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نبوده و بسیاری از مالکان گفته‌اند فراخوان یاد شده مشکلی را حل نکرده است.

یکی از مالکان هوندا CR-V ۲۰۱۷ به CBC گفته است: خودرو بهتر نشده است. من چندین ایمیل را به هوندا فرستادم و آن‌ها گفتند به نمایندگی محلی مراجعه کنم ولی پس از آن به نتیجه نرسیدم. به نظر می‌رسد آن‌ها نمی‌خواهند این مشکل را حل کنند.

ظاهراً هوندا به یکی دیگر از مالکان CR-V گفته بهتر است در زمان رانندگی توقف و شروع به حرکت دوباره نداشته باشد. ظاهراً راندمان گرمایی بالای این پیشرانه توربو دلیل عدم گرم شدن کافی در آب‌وهوای سرد می‌باشد. این خودروساز ژاپنی حتی تلاش کرده بگوید این نقص در واقع اثر راندمان بالاست.

سخنگوی هوندا در کانادا اظهار داشته است: افرادی که دارای خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستند و خودرو را در آب‌وهوای بسیار سرد می‌رانند شاید حس کنند خودرو به سرعت یک پیشرانه با راندمان پایین‌تر گرم نمی‌شود. افرادی که از پیشرانه کار بیشتری می‌کشند چنین مشکلی را تجربه نمی‌کنند.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها