|
کدخبر: 161959

ساندرو استپ وی دوگانه سوز از راه رسید + تصاویر

تعریف شما از ارزش بسیار خوب چیست؟ تعریف ما این است: یک سوپرمینی جادار و خوش‌ساخت که سواری راحت و بی‌دردسری داشته و تمامی تجهیزات موردنیاز را ارائه کرده و حتی شباهت‌های ظاهری اندکی نیز به شاسی بلندها داشته باشد و البته همه این‌ها را فقط با ۱۰۹۹۵ پوند در دسترس خریداران قرار دهد.

خودرو ساندرو استپ وی دوگانه سوز از راه رسید + تصاویر

با داچیا ساندرو استپ وی جدید آشنا شوید که قیمت بسیار خوب ۱۰۹۹۵ پوندی داشته هرچند احتمالاً اکثر خریداران به دنبال نسخه فول تست شده با قیمت ۱۴۳۵۵ پوندی خواهند بود. با این وجود بازهم قیمت ساندرو استپ وی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از رقبای شناخته شده می‌باشد.

این اولین تجربه روبرو شدن با نسل دوم ساندرو استپ وی است. نسخه استاندارد ساندرو بدون افزایش ارتفاع، ریل‌های سقف و پوشش‌های بدنه ما را تحت تأثیر قرار داده و ساندرو استپ وی نیز دقیقاً چنین کاری را انجام می‌دهد.

از نظر طراحی داچیا کار فوق‌العاده‌ای در به‌روزرسانی ساندرو انجام داده و در بخش جلو دیلایت های Y شکل هوشمندانه، پانل‌های بدنه گیراتر روی چرخ ها و… دیده می‌شوند. این خودرو دیگر شبیه نمونه‌های ارزان‌ قیمت و پیش پا افتاده نیست هرچند قیمتش واقعاً مناسب است.

استپ-وی۲

در استپ وی شاهد افزایش ارتفاع موقعیت رانندگی هستید که دلیلش افزایش ۳۹ میلی‌متری ارتفاع خودرو از سطح زمین می‌باشد. همچنین در اطراف قوس چرخ ها پوشش‌های محافظتی نصب شده و به این موارد باید یک ریل سقفی ماژولار را نیز اضافه کنیم. گرافیک‌های نه چندان جالب نسل قبلی استپ وی دیگر روی بدنه وجود نداشته و نسخه فول پرستیژ تست شده حتی با رینگ‌های آلیاژی جذابی نیز در دسترس است. البته انتظار سیستم چهار چرخ محرک خودروسازان مشهور را نداشته باشید.

داخل کابین نیز لوکس‌تر شده است. در این بخش شاهد استفاده از متریال نرم در داشبورد و بالای درب‌ها هستیم. باقی بخش‌های کابین از پلاستیک سخت بوده اما ظاهر آن‌ها مشکلی ندارد و حتی برخی مدل‌ها دارای نمایشگر ۸ اینچی نیز هستند. کنار این نمایشگر نگه‌دارنده هوشمندانه‌ای برای موبایل قرار داده شده است.

ما برخی ریزه‌کاری‌ها همچون نصب سوکت USB کنار نگه‌دارنده گوشی هوشمند را دوست داریم چراکه این کار باعث می‌شود دیگر کابل مربوط به اتصال گوشی و سوکت در کابین خیلی دیده نشود.

استپ-وی-۳

فضای قابل‌توجهی نیز در کابین وجود داشته و دو فرد بزرگ‌سال به راحتی در صندلی عقب می‌نشینند و به راحتی صندلی‌ها نیز اشاره می‌کنند. همین موضوع در بخش جلوی کابین نیز دیده می‌شود و راننده موقعیت خوبی داشته و میدان دیدش قابل‌توجه می‌باشد. محفظه بار ۳۲۸ لیتری ساندرو استپ وی خوب است اما لبه صندوق ارتفاع بالایی دارد.

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد استپ وی دارای قوای محرکه دوگانه بنزین/گاز مایع LPG بوده و بنابراین ساندرو شعاع حرکتی بیشتری دارد.

پیشرانه TCe ۱۰۰ با فشار یک دکمه از مصرف بنزین به LPG تغییر وضعیت خواهد داد و شما این تغییر وضعیت را متوجه خواهید شد. هزینه گاز مایع تقریباً نصف بنزین بوده و کپسول LPG نیز جای لاستیک زاپاس نصب شده است.

سواری خودرو در کل خوب بوده و مصرف سوخت ادعایی ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر نیز خیلی دور از واقعیت نیست. البته از پیشرانه ۳ سیلندر ۹۹ اسب بخاری نباید انتظار زیادی داشت.

این خودرو کاملاً برای هدف خاصی طراحی شده و آن‌هم حمل هرچه راحت‌تر خانواده در خیابان‌ها بوده است. سواری خودرو اکثر اوقات نرم بوده و اگرچه با افزایش سرعت شاهد صدای جاده و پیشرانه در کابین خواهید بود اما در کل وضعیت خوبی در کابین حکم فرماست. شایان ذکر است پلتفرم ساندرو استپ وی و رنو کلیو مشترک بوده هرچند صدای داخل کابین کلیو کمتر است.

ساندرو استپ وی جدید یکی دیگر از محصولات بسیار احساس‌برانگیز داچیاست. این خودرو کار فوق‌العاده‌ای در پنهان کردن ماهیت ارزان‌قیمت خود انجام داده است. ساندرو استپ وی جدید دارای استایل بهتر و تکنولوژی به‌روزتر نسبت به قبل بوده و در کل خودرویی بی‌دردسر است. ما درباره انتخاب قوای محرکه دوگانه‌سوز خیلی مطمئن نیستیم اما ساندرو استپ وی در اکثر حالات خریدی عالی محسوب خواهد شد.

مشخصات داچیا ساندرو استپ وی TCe ۱۰۰ Bi-Fuel

قیمت: ۱۳۷۹۵ پوند

پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری

قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

 

منبع: پدال

ارسال نظر