|
کدخبر: 161772

خودرو در ۱۴۰۰ گران می‌شود یا ارزان؟ / پیش بینی قیمت ها

بازار خودرو در سال ۹۹ تا حدودی با شوک های شدید افزایش قیمت مواجه شد اما شرایط در ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود.

خودرو خودرو در ۱۴۰۰ گران می‌شود یا ارزان؟ / پیش بینی قیمت ها

قیمت خودرو در سال ۹۹ در مقطعی به حدی بالا رفت که همه دست نگه داشتند و معاملات به صفر رسید. پس از مدتی با توجه به تغییرات سیاسی و مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا، افت قیمت ها آغاز شد. اما با این وجود مردم همچنان اقدام به خرید نمی‌کردند و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها بودند. در روزهای پایانی سال نیز قیمت ها تقریبا به ثبات رسید و فقط آن هایی که نیاز به خودرو داشتند اقدام به خرید می‌کردند.

اما وضعیت قیمت ها در سال ۱۴۰۰ به چه صورت خواهد بود؟ آیا می‌توانیم منتظر کاهش قیمت ها باشیم یا دوباره نرخ ها بالا می‌رود. در این خصوص کارشناسان و مسئولان پیش بینی هایی کرده اند که در ادامه برخی از آن ها آورده شده است. با گسترش نیوز همراه باشید.

حسن کریمی سنجری، کارشناس حوزه خودرو: ما در سال ۱۴۰۰ مانند سال ۹۹ باز هم دچار تورم هستیم و این تورم نمی‌تواند کمتر از ۳۵ الی ۴۰ درصد باشد. وقتی تورم ۳۵ درصدی داشته باشیم طبیعتا روی قیمت دارایی ها تاثیر می‌گذارد. احتمال این که قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ در صورت تثبیت شرایط بالاتر رود وجود دارد. البته تورم یکی از المان های موثر در قیمت خودرو است و موارد دیگر مانند نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا نیز موثر است. اگر سایر موارد را در نظر نگیریم همین تورم می‌تواند قیمت خودرو را تا ۳۰ الی ۴۰ درصد بالا ببرد. (گسترش نیوز)

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران: سال آینده بعید به نظر می‌رسد مجدد افزایش قیمت شدیدی در بازار خودرو ایجاد شود. اگر توافق هسته‌ای و برجام احیا و تحریم‌ها لغو شوند، زمینه برای بازگشت خودروسازان خارجی به کشور فراهم خواهد آمد و به احتمال فراوان برخی شرکت‌های خارجی بازخواهند گشت. (باشگاه خبرنگاران جوان)

ابوالفضل خلخالی، استاد دانشگاه: اگر ایران بتواند با همین شیب صعودی تولید خود را در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برساند، بازار آرام می‌شود. شورای رقابت، سازمان حمایت، کمیته خودرو و سازمان‌های دیگر نباید در بحث قیمت‌گذاری ورود کنند بلکه باید چتر نظارتی خود را بر تولید گسترش دهند تا با افزایش عرضه هم از میزان تقاضای کاذب کاسته شود و هم قیمت‌ها در مدار نزول قرار بگیرند. (آنا)

فربد زاوه، کارشناس خودرو: به نظر نمی‌رسد نرخ ارز خیلی پایین بیاید اما دولت قصد شکستن نرخ ارز را دارد. در صورتی که این اتفاق بیفتد در کوتاه مدت باعث سقوط نرخ خودرو خواهد شد. با این وجود تصور نمی‌کنم در نوروز ۱۴۰۰ بازارها رونق خاصی داشته باشند. (گسترش نیوز)

  • ایرانی بدبخت ارسالی در

    خجالت بکشید دیگه تا کجا بالا بره یک 17کیلوی پراید از 100ملیون بالاتر بره یک جوان ایرانی باید چند سال کار کنه هیچی هم نخوره خجالت بکشید هرچی دزد دلار ریخته تو بازار یعنی واقعا که ایران بی صاحب شده قبل عید 5ملیون جناب آقای روحانی 5ملیون ماشین آورد پایین روز بعد جلسه گذاشتن که چرا بدون اجازه آوردی پایین خلاصه نزاشتن ولی برای بردن بالا شب میخوابی صبح بیدار میشه پراید 10ملیون گران شده تو بازار که هرکی هر قیمتی دلش بخواهد می‌دهد جمع کنین بابا ملت هم حقشان بخدا اونهای که این مدلی نمیشه آقا زاده ها شورشو در آوردن

    • بهزاد صنوبری ارسالی در

      محمدعلی صنوبری

    • ناشناس ارسالی در

      من یک جوانه ایرانی هستم ارزوم یک ماشین پ راید مدل 84 میخواستم ولی هر چی کار میکنم بهش نمیرسم چرا کسی هست جواب منو بده اقا ی رئیسی

  • برج زرد ارسالی در

    آقا تا وقتی نفهمند هر چی دارند از آمریکا ست نه تولید رونق پیدا میکند نه تولید کنن ده سودی خواهد برد نه مصرف کننده الان دلا ل ها رو میبینم که روز بروز کلفت تر میشن با نون مفتی و حرام بچه هاشونم که انگل اج تماع

  • ناشناس ارسالی در

    هرچه قدربخرید همان گران میشود شما بخرید انها گران کنند

  • غریبه ارسالی در

    ماشین ارزان کنید مردم هم بخرند ن دلار ها

  • غریبه ارسالی در

    ماشین ۱۷ میلیونی شد ۱۱۰ میلیون
    اخ مردم خرمیکنند

  • ناشناس ارسالی در

    اخه چقدر گران بابا مردیم از پیاده روی انصافتون کجا رفته

  • ناشناس ارسالی در

    به خدا در دوران جاهلیت این همه ظلم نبود چرا یک پراید ١۰میلیونی شده ١۵۰میلیون یعن ی ١۵برابر من کل عمرم چندسالی هم از اون د نیا از خد ا قرض کنم نمیتونم جورش کنم یک پراید ٨١شده ۵۰تومان

  • ناشناس ارسالی در

    رئیس جمهور محترم.آقای رئیسی به خاطر امام حسین (ع)به داد مردم بیچاره برس خودرور ا رزان کن من دیگه توان پیاده روی ندارم ۴۵س اله پیاده هستم میخوام ماشین مدپایین بخرم کمتراز ٧۰تومان نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها