|
کدخبر: 156943

دنا پلاس جدید با تیپ های مختلف از راه رسید + عکس

روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو جعبه دنده ۶ سرعته دستی شرکت نیرو محرکه را برای خانواده دنا پلاس معرفی کرد. همچنین مدیران این گروه خودروسازی، ویژگی های تیپ های جدید این سدان را اعلام نمودند.

خودرو دنا پلاس جدید با تیپ های مختلف از راه رسید + عکس

در سال ۱۴۰۰ قرار است تا دو عضو جدید به خانواده دنا پلاس اضافه شود. در گام نخست پیشرانه EF۷ پلاس که به NA پلاس هم معروف است، جایگزین پیشرانه EF۷ فعلی می شود. این پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و به فناوری پمپ روغن متغییر و زمان بندی متغییر دوگانه سوپاپ ها ( DVVT ) مجهز شده است. جرم موتور EF۷ پلاس کمتر از EF۷ است و از سویی با تغییر برخی نسبت ها، مصرف سوخت یک لیتری کمتری را در حالت ترکیبی دارد. همچنین توان این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر اعلام می شود و جعبه دنده ۶ سرعته دستی شرکت نیرو محرکه توان این پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.

دنا پلاس ۶ دنده دستی با پیشرانه EF۷ پلاس تفاوتی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی با نسخه های فعلی ندارد و تنها این احتمال داده می شود که جعبه فرمان کمکی برقی هم بر روی این خودرو نصب شود. حضور گیربکس ۶ دنده بر روی این خودروی دنده ای سبب شده تا بشینه سرعت دنا پلاس EF۷ پلاس افزایش پیدا کند و از سویی با مصرف سوخت کمتر، نفوذ صدا به کابین این خودرو هم نسبت به نسخه های قبلی کاهش پیدا نماید.

یکی دیگر از تیپ های دنا پلاس ۶ دنده دستی، نسخه توربو آن است که در حال حاضر به صورت آزمایشی با پیشرانه TC۷ تولید می شود. این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و گیربکس ۶ دنده توان خودرو را به چرخ های جلو می رساند. اما قرار است تا پس جاری شدن نصب پیشرانه EF۷ پلاس بر روی دنا پلاس ها، پیشرانه TC۷ پلاس هم به تولید انبوه برسد. این پیشرانه نیز نسخه ارتقا یافته TC۷ است و به فناوری DVVT و پمپ روغن متغییر مجهز شده است. ۱۶۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر از جمله ویژگی های این نسخه از دنا پلاس توربو خواهد بود. قرار است تا دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی با پیشرانه TC۷ پلاس، به فرمان کمکی برقی مجهز شود و امکاناتی نظیر سانروف، رینگ های ۱۶ اینچی، غربیلک فرمان چرم و… بر روی آن وجود داشته باشد.

 

منبع: اسب بخار
  • رضا درویش پور ارسالی در

    دلاوران به نام یزدان پیروز باشید...

  • ناشناس ارسالی در

    هر همان خر است فقط پالان عوض شده

ارسال نظر