|
کدخبر: 155485

آغاز تولید نسخه جدید دنا پلاس + مشخصات

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو تولید نسخه ای جدید از دنا پلاس را در خط تولید خود آغاز کرده است. در حال حاضر این نسخه پلاک ملی را دریافت کرده و فرایند برخی تست های نهایی را پشت سر می گذارد.

خودرو آغاز تولید نسخه جدید دنا پلاس + مشخصات

گروه صنعتی ایران خودرو با مشارکت ایپکو و نیرو محرکه توانسته تا نسخه ای ارتقا یافته از دنا پلاس را به مرحله تولید اولیه برساند. البته که تولید نسخه جدید دنا پلاس در خط تولید تهران این شرکت آغاز شده و نمونه های پلاک ملی آن هم برای انجام تست های مختلف در اختیار مهندسان ایپکو و نیرو محرکه قرار گرفته است. نمونه جدید این خودرو که در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بازار می آید، قرار است تا در کمتر از چند ماه به طور کامل جایگزین نسخه فعلی دنا پلاس تنفس طبیعی شود. با توجه به نصب نسخه جدید پیشرانه EF۷ بر روی این خودرو، شناسه دنا پلاس های جدید ” +NA ” است و در کارخانه با نام ” دنا پلاس NA پلاس ” یا ” دنا پلاس EF۷ پلاس ” شناخته می شود.

دناپلاس۱۲

مشخصات فنی نسخه جدید دنا پلاس ( NA پلاس ):

دنا پلاس NA پلاس به پیشرانه EF۷ پلاس مجهز است. این پیشرانه که ۱۶۴۵ سی سی حجم دارد، نسخه جدید EF۷ معمولی به حساب می آید و فناوری های به روزتری را به نمایش می گذارد. پیشرانه EF۷ پلاس نسبت به EF۷ معمولی تفاوت های زیر را دارد:

 نصب پمپ روغن متغییر

 تجهیز پیشرانه به زمان بندی متغییر سوپاپ های دوگانه (DVVT)

 کاهش یک لیتری مصرف سوخت در شرایط میانگین

 تجهیز به سیستم مدیریت حرارتی موتور

 جرم کمتر نسبت به EF۷ معمولی

 تغییر میل بادامک هوا و دود و چندراهی ورودی هوا

این پیشرانه به صورت پایه، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و مصرف سوخت بهینه آن بر روی دنا پلاس ۶٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین صدای تولیدی EF۷ پلاس کمتر از EF۷ معمولی است و به خاطر استفاده از اجزایی مانند سیستم مدیریت حرارتی، پمپ روغن متغییر و… استهلاک آن به شکل قابل توجهی کمتر از نسخه قبلی شده و از سویی لرزش های کمتری در آن دیده می شود. همچنین به خاطر استفاده از نسبت تراکم ۱۰٫۸ در پیشرانه EF۷ پلاس، دنا پلاس جدید هم سازگاری بیشتری را با بنزین های داخلی دارد.

پیشرانه EF۷ پلاس دنا پلاس جدید

در بحث قدرت و توان این پیشرانه تفاوت خاصی با نسخه قبلی دیده نمی شود و بهبود جزئی حاصل شده است. اما در کنار این بهبود جزئی، عملکرد بهتر پیشرانه و دسترسی راحتتر راننده به حداکثر قدرت ممکن، سبب شده تا دنا پلاس سری +NA توانایی حرکتی بیشتری را داشته باشد پیشرانه EF۷ پلاس به صورت استاندارد و بهینه ۱۱۱٫۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر تولید می کند و این امکان فراهم است تا در هنگام به کارگیری آن در دنا پلاس جدید، قدرت ۱۱۵ اسب بخار با گشتاور نزدیک به ۱۶۰ نیوتن متر در این سدان ملی دیده شود.

اما یکی دیگر از تغییرات محسوس در نسخه جدید دنا پلاس، استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته دستی در آن است. پیشرانه ارتقا یافته این سدان کلاس C با جعبه دنده ۵ سرعته دستی خداحافظی کرده و به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی توان خود را به چرخ های جلوی دنا پلاس +NA می رساند. نصب این جعبه دنده سبب شده تا فشار کمتری به پیشرانه خودرو در سرعت های بالا وارد شود و از سویی خودرو، مصرف سوخت کمتری را هم داشته باشد. بهبود جزئی شتاب و ارتقای بیشینه سرعت از جمله تغییرات مثبت رخ داده در دنا پلاس جدید است.

دناپلاس۲۲

امکانات دنا پلاس +NA:

نمونه ارتقا یافته دنا پلاس که در سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی وارد بازار می شود، فعلا در نسخه های تولیدی جهت انجام آزمایش های فنی، تفاوت خاصی را با نسخه های موجود در بازار ندارد. به گفته یکی از مهندسان ارشد ایران خودرو هم قرار نیست تا دنا پلاس جدید در بحث امکانات هم تفاوت خاصی را با نسخه های قبلی داشته باشد و در ابتدای کار، بیشتر ارتقای قوای محرکه مدنظر شرکت بوده است. اما در آینده نزدیک دنا پلاس تنفس طبیعی که به پیشرانه EF۷ پلاس مجهز می شود، سقف پانوراما را هم تجربه می کند و تا حدی در بحث امکانات رفاهی هم ارتقایی را به نمایش می گذارد. همچنین این احتمال هم وجود دارد که از ابتدای عرضه دنا پلاس +NA ، فرمان کمکی برقی بر روی این خودرو نصب شود و در کنار دنا پلاس توربو اتوماتیک که به این ویژگی مجهز است، نسخه تنفس طبیعی جدید هم چنین آپشنی را داشته باشد.

آن طور که گفته می شود دنا پلاس جدید در ابتدای عرضه خودرو قرار است تا با ویژگی هایی نظیر دو کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، سقف فلزی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، جعبه دنده ۶ سرعته دستی، پیشرانه EF۷ پلاس، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، آنتن کوسه ای، آینه های جانبی برقی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، رهیاب ماهواره ای، تریم داخلی پارچه و… به بازار باید.

 

منبع: اسب بخار
  • ناشناس ارسالی در

    تا وقتی عرضه نداشته باشید دنده اتوماتیک رو ماشین نصب کنید یعنی هیچ غلطی نکردید.

  • ناصر ارسالی در

    نمیدانم چرا ایران خودرو وسایپا قاعده های کلی مثلا اول امنیت اتاق خودرو را درنظر نمیگیرند درحالیکه کمبودآپشن مسئله حیاتی نیست مسئله حیاطی پلتفرم ایمن میباشد بعد مسئله ترمز توانا دررتبه دوم قرارمیگیرد مانند ساختنان های قدیمی که فاقد فندانسیون وشناژ اصولی هستند بزک کردن این ساختمانها فقط ظاهر قضیه را بهبود میبخشد خوب است سکنه ساختمان بااطمینان کامل درآن زندگی کنند درمورد خودروهم همین مسئله صدق میکند اول پلتفرمی که پس از تولید خودرو تست کامل ایمنی را گذرانده باشد با ایربگ های کامل وایمنی ورق انتخابی درساخت اتاق خودرو وترمز های ایمن سپس مانیتور و سقف پانوراما وداشتن آپشن کروز وآینه های برقی وصندلی چرم اما متاسفانه خودروهای تولید ایران هر چندسال یکبار برای فروش بیشتر بزک میشوند مانند ساختمان بدون فندانسیون وشناز های افقی وعمودی مسلح هستند که بازسازی میگردد واز درون فاقد کارایی است امید وارم خودروساز های ایران روزی جایگاه خودرا درسالهای قبل ازانقلاب پیداکنند که درآسیا رتبه دوم را بعداز ژاپن داشتیم اما تازمانی که سود بالای صد درصد از یک خودرو مدنظر باشد بجایی نخواهیم رسید کشوری که صنایع نظامی مدرن تولید میکند حیف است که نخواهد خودرو مدرن تولید نماید

  • محمد ارسالی در

    خوب .بهانه میخواستند قیمت رو ۱۵۰تومنی با لا ببرن مثل سایپا و کوئیک .که جور شد علی برکت الله

  • کیانوش بیگدلی ارسالی در

    شرکت بی ام دبلیو اعلام کرده سری ۷ بی ام دبلیو داره رو به پیری میره،بعد شما هنوز این آشغالارو تولید میکنید واقعا متاسفم ت و همچین جهنمی بنام ایران زندگی میکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم دیاق و سینی این مدل مثل مدلهای قبلی پلاستیک نباشه.

  • ناشناس ارسالی در

    ننگ به نیرنگ تون با تولید این آشغالا تون .
    حالا دیگه گِل بگیرید در این خود روسازی کشور رو. تُف به شرف و غیرت تون که این لَگن ها رو تولید میکنید.

ارسال نظر