|
کدخبر: 153458

اختصاصی گسترش نیوز:

چرا نباید خودروی جدید فردا موتورز را بخریم؟ / ابهاماتی درباره SX5

مدتی است که دوباره بحث عرضه خودروهای چینی در مدل های مختلف به بازار داغ شده است. اما آیا همه این خودروها قابل اعتماد هستند؟

خودرو چرا نباید خودروی جدید فردا موتورز را بخریم؟ / ابهاماتی درباره SX5

بازار خودروی ایران به شدت دچار کمبود تنوع خودرو است چرا که دیگر واردات خودرو  انجام نمی شود. قیمت های نجومی نیز باعث شده بسیاری از افراد نتوانند مدل های وارداتی موجود را خریداری کنند. به همین خاطر شرکت هایی نیز سعی دارند تا از این فرصت استفاده کنند و خودروهای چینی که بعضا اطلاعات صحیحی نیز از آن ها در دسترس نیست را به مردم بفروشند. رسانه گسترش نیوز در همین راستا قصد دارد اطلاعاتی در خصوص یک خودروی جدید چینی که قرار است به زودی روانه بازار شود را در اختیار شما مخاطبان قرار دهد.

این خودرو که sx5 نام دارد قرار است توسط شرکتی به نام فرداموتورز به بازار عرضه شود. ابتدا باید گفت که sx5 در حقیقت دانگ فنگ مدل joyear x5 است که با اندکی تغییر در نام به ایران راه پیدا کرده است. نکته مهمی که در خصوص خودروهای چینی وجود دارد این است که شاید در ظاهر شما را جذب کنند اما از باطن آن ها خبر ندارید. در این نوشتار قصد داریم به بحث مهم یعنی بخش فنی خودروی sx5 فرداموتورز بپردازیم.

ابهام درباره پیشرانه

این خودرو در بخش فنی از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می برد. قاعدتا برای خودروهای شاسی بلند در صورت استفاده از پیشرانه ۱.۶ لیتری با توجه به جثه بزرگ از توربو استفاده می شود اما در این خودرو خبری از توربو نیست. بنابراین با یک پیشرانه تنفس طبیعی مواجه هستیم. اما آیا این پیشرانه می تواند پاسخگویی لازم را داشته باشد و راننده را راضی نگه دارد؟ در این خصوص باید به مواردی نظیر حداکثر توان، حداکثر گشتاور و وزن خودرو توجه کرد.

حداکثر توان این خودرو ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۵۵ نیوتن.متر است. تا اینجای کار متوجه خواهید شد که با یک پیشرانه قدرتمند مواجه نیستید البته جالب است بدانید که در اینستاگرام شرکت فردا موتورز اشاره شده که این خودرو قدرتمندترین پیشرانه ۱.۶ لیتری در بین خودروهای موجود در بازار ایران را دارد! همچنین امکان درج هرگونه کامنت یا نظر در پیج اینستاگرام این شرکت وجود ندارد که خود این مورد نیز شک برانگیز است.

فرداجدید1

لازم به ذکر است که در نفی قوی ترین پیشرانه ۱.۶ لیتری که توسط این شرکت اعلام شده می توان خودروی سانگ یانگ تیوولی با پیشرانه ۱.۶ لیتری و حداکثر توان ۱۲۸ اسب بخار را مثال زد.

وزن خودرو

بحث بعدی وزن خودرو است که دانستن آن اهمیت ویژه ای دارد و تا حدودی از آن طریق می توان فهمید که آیا پیشرانه مورد نظر پاسخگوی نیازها خواهد بود یا خیر؟ نکته جالب دیگر اینجاست که وزن این خودرو در کاتالوگ ارائه شده توسط شرکت فرداموتورز ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده است اما با کمی جستجو در منابع غیرفارسی با عدد ۱۵۹۲ کیلوگرم مواجه می شوید. به نظر می رسد که این شرکت حتی در زمینه اعلام اطلاعات صحیح به مشتریان نیز ضعیف عمل کرده است.

نکته منفی دیگر درباره این خودرو آن است که حتی با گشت و گذار در صفحات و منابع غیرفارسی اطلاعات زیادی از آن پیدا نخواهید کرد و حتی شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو مشخص نیست. اما با توجه به اطلاعات موجود در خصوص پیشرانه و وزن این خودرو متوجه خواهید شد که sx۵ خودروی پرقدرتی نخواهد بود و حتی ممکن است در بعضی مواقع شما را دچار مشکل کند.

جمع بندی

به نظر می رسد برخی از شرکت های عرضه کننده فقط سعی دارند از وضعیت بازار خودروی ایران سواستفاده کنند. این در حالی است که حتی اطلاعات درستی نیز به مشتریان داده نمی شود تا هنگام خرید آگاهی کاملی داشته باشند. آنطور که مشخص است دانگ فنگ x5 یا فرداموتورز sx5 خودرویی نیست که بتوان نسبت به آن اطمینان کامل داشت و تمام ماجرا فقط به ظاهر آن ختم می شود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • گوه خور ارسالی در

    بابا عوضی بی خودی گوههههههههههههه نخور

    • امیری ارسالی در

      لطفا هر کی داره این ماشین رو درست .دقیق خواهشا بگه چطور ماشینیه 🙏🙏🙏

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو بسیار خوبی هست و برای جاده های ایر ان عالی هست

  • Adel ارسالی در

    بابا هرچی باشه بعضی پرایده ۲۰۰ میلیونی

  • javadi123 ارسالی در

    یک متن مغرضانه و به دور از واقعیت.
    وزن 1592 برای خودروی موجود در چین است و اگر اطلاعات داشته باشید میدانید که شرکت ها جهت واردات محصولات سفارش سازی میکنند . وزن این خودرو در ایران سبک تر شده و 13 50 کیلوگرم است.
    متاسفانه در مورد م وتور میسوبیشی این خودرو و گیربکس نسل سوم شرکت نیسان و ای سی بوش آلمان چیزی نگفتی د و ....

  • سجاد ارسالی در

    sx5 نسبت به نیسان جوک که خیلی هم جاافتاد ه در ایران هم سواری و هم امکانات و هم شت اب بیشتری داره، هرچند نداشتن توربو واقعا ضعف محسوب میشه ولی برای خانواده خودروی ایده آلی در شهر هست

  • مهدی ارسالی در

    قبلا جک اس۳داشتم اما این ماشین خیلی سر ت ره داخل کابین بزرگتر شیکتر قدرت موتور بی شتر هندلینگ خوب ترمزا عالی تو سر بالاییه ای جاده لواسان راحت میره بالا تعویض دنده ها عالی رنگ بژش هم معرکس زیباست

  • محمد ارسالی در

    باتوجه باینکه درشهریور1401 ثبت نام کردم وشرائط اقساطی هم نسبت به سایر خودروسازیه ا بهتر است وانشالله که در120روزکاری خودر و تحویل شود ودیرکردی نداشته باشه خودروی خانوادگی عالی وبسیار مناسبی است

  • علي قرباني ارسالی در

    درود خدمت همه ی دوستان والا با این وضع ت حویل که گند زدند برج ۲ ثبت نام کردیم با موعد ۹۰ روزه هنوزم خبری نیست

  • سودابه مزیدی ارسالی در

    سلام فعلا ثبت نام کردیم.
    ولی اینج ا خیلی معایب رو گفت.نگران شدم.و این سوال م بود که چرا ایربگ فقط برای جلویی ها دار ه

  • فیروز ارسالی در

    باسلام. من دی ماه ثبت نام کردم. شناختی ک لا نداشتم داخل سایت دیدم نسبت به شرایط خ ودم برا خرید مساعد دیدم. کاش با این هزین ه ای که میشه برا این ماشین تغییراتی هم د رخصوص ،صندلی ها ،تربوشارژ، واستارتر ورین گ استیل ماشینم بشه. درمقایسه با ایکس ۵۵ پرو امکاناتش خیلی کمتره. کاش نمایندگان ا قدامات خوبی انجام دهن. مبلغی هم بابت تغی رات بگیرن. باتشکر.

  • علی حاجی زاده ارسالی در

    من از نمایندگی ها تقاضا دارم چند مورد ا بشن اضافه کنن وهزینه را از مشتری بگیرم ا ز جمله صندلی برقی توربو شارژ کیلس وچند مورد دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    سگش می ارزه به ماشین های ایرانی
    هر چی باشه از 207 ششصد میلیونی خیلی بهتره.. .از پراید چهارصد میلیونی خیلی بهتره...

  • رضا ارسالی در

    من فروردین۱۴۰۱تحویل گرفتن .۳۰ هزار تا رفتم.سواری نرم و راحتی داره .بسیار جادار و شکیله مصرف سوختش فوقالعاده پایینه در کفی شتاب مناسبی داره و کولرش در خوزستان جواب میده معایبش اینه که در سبقت گرفتن و سربالایی قدرت ضعیف ماشین خودشو نشون میده صندلی های جلو علای رغم زیبایی و شیک بودن ارگوتومی مناسب نداره .ولی در کل با توجه به قیمتش ماشین با ارزشی هست

ارسال نظر