|
کدخبر: 151839

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد ناامیدکننده دیگنیتی به روایت آمار

بازار خودروی ایران با وجود عدم واردات خودرو دوباره در حال اشباع شدن از مدل‌های چینی است. در این میان شرکت‌های داخلی نیز سعی می‌کنند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

خودرو عملکرد ناامیدکننده دیگنیتی به روایت آمار

مدتی است که دوباره بحث تولید و عرضه خودروهای چینی در بازار ایران داغ شده است. بسیاری از مردم نیز اطلاع دقیقی از مشخصات و پیشینه این خودروها ندارند و فقط به دلیل ناچار بودن و به نوعی کمبود تنوع تن به این نوع خریدها می‌دهند. به طور کلی نگاه‌ها نیز نسبت به خودروهای چینی در بازار ایران آنچنان مثبت نیست و فروش این خودروها به خصوص در مدل‌های جدید به صورت دست دوم سخت خواهد بود.

یکی از خودروهای چینی که قرار است به زودی به بازار عرضه شود دیگنیتی نام دارد. این خودرو در حقیقت دانگ فنگ ix۵ است که گروه بهمن می‌خواهد آن را وارد بازار تشنه ایران کند.

آمار فروش ناامیدکننده دیگنیتی

خودروهای چینی اگر از کیفیت، امکانات و نرخ مناسبی برخوردار باشند در همان کشور نیز فروش مناسبی به‌دست می‌آورند. اما در مورد دیگنیتی یا دانگ فنگ ix۵ چنین موردی صادق نیست. در رده بندی میزان فروش خودروها در سال ۲۰۲۰ در کشور چین بیشترین میزان فروش مربوط به نیسان سیلفی با ۵۴۲ هزار ۷۲۵ دستگاه می‌شود. بعد از آن فولکس واگن لاویدا و سپس هاوال h۶ قرار دارد.

دیگنیتی۱

دیگنیتی۲

در این رده بندی ۵۸۵ خودرو قرار دارد که دانگ فنگ ix۵ یا دیگنیتی رتبه ۳۴۳ را با فروش تنها ۵۱۳۲ دستگاه کسب کرده است. این در حالی است که آمار فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ عدد ۱۶ هزار و ۲۱۳ دستگاه بوده و با افت ۶۸.۳ درصدی مواجه شده است.

دیگنیتی۳

بهترین خودروهای چینی از لحاظ فروش

اگر بخواهیم به بهترین خودروهای چینی که در خود این کشور بهترین امار فروش را داشته‌اند اشاره کنیم یکی از آنها همان هاوال h۶ است که ۳۷۶ هزار و ۵۸۴ دستگاه از آن در سال ۲۰۲۰ فروخته شده است. بعد از آن Wuling Hongguang در جایگاه دوم و سپس Changan CS۷۵ قرار دارد که به ترتیب ۲۷۰ هزار و ۳۱۰ دستگاه و ۲۶۶ هزار و ۸۲۴ دستگاه از آنها فروخته شد.

دیگنیتی۴

جمع بندی

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد بهتر باشد که شرکت‌های داخلی اگر قصد عرضه مدل‌های چینی را دارند دست به انتخاب گزینه‌های بهتری بزنند. انتخاب مدل هایی که حتی در کشور سازنده فروش مناسبی ندارند به نوعی فرصت جویی در بهره برداری از بازار تشنه و کم تنوع ایران محسوب می‌شود. همچنین با توجه به داخلی‌سازی پایین محصولات مونتاژی، دانش فنی خاصی نیز منتقل نخواهد شد.

*در جمع آوری اطلاعات و آمار از وب سایت carsalesbase.com استفاده شده است*

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها