|
کدخبر: 144591

شورای رقابت اسم صحیح خودروها را هم نمی داند!

در حالی «شورای رقابت» متولی قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو و سایپا است که هنوز بعد از ماه ها، نام خودروهای مختلف را صحیح اعلام نمی کند. در آخرین مصاحبه با رئیس شورای رقابت شاهد هستیم که برای بار چندم، این سازمان تصمیم گیر اسم خودروها اشتباه گفته می شود.

خودرو شورای رقابت اسم صحیح خودروها را هم نمی داند!

رضا شیوا نام خودروهایی را اعلام کرده که فرایند جدیدی را در قیمت گذاری تجربه می کنند و به عبارت ساده تر، جز خودروهای جدید و یا لوکس ایران خودرو و سایپا به حساب می آیند. با نگاهی به نام خودروهای اعلام شده، شاهد هستیم که برخی از مدل ها وجود خارجی ندارند و در برخی موارد دیگر، حتی اطلاعات ساده و فنی این سازمان تصمیم گیر به روز نشده است.

شورای+رقابت۱

با نگاهی به تصویر منتشر شده از تخته وایت برد شورای رقابت، می بینیم که نام ۵ خودرو از ۱۸ خودرو اعلام شده، اشتباه و نادرست است. خودروهایی مانند K۱۳۱ و هایما S۵ دستی جز مواردی هستند که وجود خارجی ندارند و گویا منظور شورای رقابت K۱۳۲ یا همان تارا و هایما S۵ توربو اتوماتیک است. همچنین نام برندهایی مانند چانگان، زوتی و برلیانس اعلام شده که تعیین قیمت برای برند، عملا کاری غیر ممکن است. قطعا نوشتن نام این نشان های تجاری اشاره ای به محصولات آن ها دارد. اما باید دقت داشت که از مدت ها قبل تولید چانگان CS۳۵ متوقف شده و از سویی با توجه به ورشکستگی زوتی در چین و خروج از برخی بازارهای این برند، امکان تولید مجدد محصولاتی چون زوتی آریو وجود ندارد.

شاید بهتر باشد که شورای رقابت در اطلاع رسانی های خود دقیق تر و فنی تر عمل کند و حداقل یک جو عمومی را برای خود فراهم سازد که دید تخصصی در آن سازمان را به نمایش بگذارد.

 

منبع: اسب بخار
  • نادر ارسالی در

    با سلام
    یک مساله مهم این هست که خو دروسازان در حال ورشکسته شدن هستن واضح بگ م ورشکست شدن با این ترفندها هیچوقت تولید کشور راه نمیوفته چرا به یکباره نمیگذاری د تولید کننده بدبخت قیمت واقعی خودرو بگه این ملت دیگه به گرانی عادت کرده پراید ب شه ۴۰۰میلیون بازم حرفی نمیزنن !!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها