|
کدخبر: 144085

خودروی ملی ترکیه وارد ایران می‌شود؟

توگ (TOGG) محصولی است که از آن به عنوان خودروی ترکیه یاد می‌شود.

خودرو خودروی ملی ترکیه وارد ایران می‌شود؟

«گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های ۴۰۰ و ۲۰۰ اسب بخار خبر داد. وی بیان کرد که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از ۳۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ می‌شود و با هر بار شارژ می‌توان ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت ۲۶ هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۴۳۰ میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.

در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه ۴۵۰ میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده و مشخص نیست قیمت آن در داخل کشورمان چقدر اعلام می شود.

اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ،‌می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود ۴۵۰ میلیون تومان در بازار خودرو دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای جلب خودروسازان جهان انجام داد و اکنون با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است.

منبع: ایران جیب
  • ناشناس ارسالی در

    چقدر بیچاره شدیم بایدازترکیه خودروبگیریم .خدایا قسمت میدم به اعظمتت کسانی که باعث شدن مردم ایران ذلیل وخارباشد.ریشه کن کن وذلیلش کن
    آمین یا رب العالمین

  • arsalan ارسالی در


    شما انقدر توهم دارید انقدر بیشعور هستید انقدر ذهنیت فاشیستی دارید تا صد سال دیگه هم دست از حماقت خودبرتری بینی,برنخواهید داشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها