|
کدخبر: 143931

با پول ۲۰۶ چه خودروهایی می ‌توان خرید؟

این روزها مدیران ایران خودرو می‌گویند هزینه تولید یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، ۱۵ هزار دلار برای این خودرو ساز آب می‌خورد و ادعا دارند خودروهای روز دنیا لزوماً از پژو ۲۰۶ تولید ایران خودرو بهتر نیستند. ادعایی که این روزها حسابی داغ و جنجالی شده است.

خودرو با پول ۲۰۶ چه خودروهایی می ‌توان خرید؟

خودرو سازان داخلی پس از چهل سال انحصار تولید سال‌هاست به زیان‌دهی افتاده‌اند و بدون حمایت‌های دولتی ورشکسته محسوب می‌شوند اما هنوز با واقعیت‌های خودرو سازی دنیا کنار نیامده‌اند. اکنون ده سال از توقف خط تولید خودروی پژو ۲۰۶ می‌گذرد و در همین راستا جالب است بدانید دو دهه از زمانی که این خودرو در خواستگاهش اروپا که خریدار داشته می‌گذرد.

نکته جالب توجه دیگر این است که خودروی ۲۰۶ پلاس ایران خودرو که آن را تحت عنوان پژو ۲۰۷ تولید می‌کند از سال ۲۰۱۳ میلادی از بازارهای جهانی کنار رفته. است. این در حالی است که این گونه از خودروی پژو در ایران از سال ۱۳۸۰ به طور پیوسته در خط تولید حضور داشته و تک بعدی بودن و انحصارگرایی صنعت خودروسازی باعث شده مردم بالاجبار انتخاب دیگری برای خرید ماشین نداشته باشند.

حال مجموعه ایران خودرو مدعی است که این خودرو امروزه می‌تواند از خودروهای خودروسازان مطرح جهانی چون تویوتا و فورد بهتر باشد، آن هم به این دلیل که تواسته استانداردهای ۸۵ گانه اروپا را به این خودرو اضافه کند در حالی که حتی سازمان ملی استاندارد ایران اعمال استانداردهای روز اروپا برای خودروسازان را الزامی اعلام کرده است. تقریباً تمامی این استانداردها در حوزه ایمنی و محیط زیست می‌باشد. نکته اینجاست که خودروهای داخلی حتی در صورت تایید، نمرات بسیار پایینی از این تست‌ها می‌گیرند.

حال باید دید با هزینه ۱۵ هزار دلاری برای خرید پژو ۲۰۶ در ایران چه ماشین‌هایی در دنیا به بازار عرضه می‌شود؟

 خودروی محبوب شرکت خودروسازی تویوتا، مدل کورولای تولید شده در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار دارد. این در حالی است که مدل ۲۰۲۰ این خودرو نیز با قیمت ۱۹ هزار دلار در جهان عرضه شده که فقط چهار هزار دلار گران‌تر از ماشین ایران خودرو است.

 شرکت خودروسازی کره‌ای کیاموتورز هم خودروی ریو مدل سدان ۲۰۲۰ را با قیمت حدودی ۱۵ هزار دلار به بازارهای جهانی وارد کرده است. این در حالی است که مدل هاچ بک آن نیز قیمت ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.

 جالب است بدانید دیگر خودروی شناخته شده این خودروسازی یعنی کیا فورته نیز ۱۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

این‌ها تنها بخشی از خودروهای ۱۵ هزار دلاری دنیاست که اغلب هم با تسهیلات زیادی از سوی شرکت‌ها به فروش می‌رسند. خوب است بدانید قیمت خودروهایی که پس از گذشت چند سال از گارانتی خارج شده‌اند، حتی به زیر ۱۰ هزار دلار نیز می‌رسد. این در حالی است که در ایران شرکت خودروسازی ایران خودرو هنوز که هنوز است، پژو ۲۰۶ و به قول خودشان پژو ۲۰۷ تولید می‌کنند و به دلایل مختلف قیمت آن را نیز در این سال‌ها روزبه‌روز افزایش داده‌اند.

حال تصور کنید اگر درهای ایران به روی خودروها و خودروسازان معتبر و استاندارد جهانی باز شود، آیا باز هم خریداری برای این خودرو باقی می‌ماند؟

 

منبع: خبر سیر
  • ناشناس ارسالی در

    ما میخریم حتی اگر ۴۰ هزار دلار باشد چون مسولین ایراتخودرو دلار رابا نرخ جهانگیری میخرن پس چهل هزار دلار جهانگیری زیادهم نیست ولی میتوان با آن خودرویی در رنج رنج روور۲۰۲۰خرید که تا ۱۰ سال هیچ هزینهای بر ا شما نداره بزودی با قیمت ۲۰هزار دلار پر اید پلاس سمند پلاس ارابه پلاس توربو هم وارد بازار میشه این خودروی ارابه بازار ب ا توجه به تکنولوژی کاملا جدید از سوخت فس یلی بهره نمبرد وشما دیگر نیازی به استفاد ه از بنزین نخواهید داشت انشالله اگر زیر ساختهای چنین خودرویی آماده شود تمامی تحر یمها در صنعت خودرو بلا اثر خواهد بوددددد د.

ارسال نظر