|
کدخبر: 143779

صرفه جویی در هزینه‌های خانواده با خرید قطعات اصلی خودرو

این روزها فشار اقتصادی بر روی بخش عمده‌ای از خانواده‌های ایرانی وجود دارد، راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها قطعا می‌تواند کمک موثری به اقتصاد خانواده باشد.

خودرو صرفه جویی در هزینه‌های خانواده با خرید قطعات اصلی خودرو

در این مقاله به مرور یک راهکار ویژه برای صرفه‌جویی در هزینه خانواده‌های دارای خودرو خواهیم پرداخت، راه‌حلی ساده که می‌تواند غیر از صرفه‌جویی مالی، آرامش خاطر و ایمنی را نیز برای خانواده به ارمغان بیاورد.

در یک سال گذشته چند بار پیش آمده یک قطعه از خودرویتان را دوبار یا بیشتر تعویض کنید؟ هر بار چقدر هزینه خرید قطعه کردید و چقدر برای تعمیرات به مکانیک پرداختید؟ چه مدت خودرو برای تعمیر قطعه معطل مانده است؟ چند بار پیش آمد که در هنگام سفر با خرابی قطعه‌ای که تعویض کرده‌اید مواجه شدید؟

این‌ها فقط نمونه‌ای از مشکلاتی است که خرید قطعات یدکی غیر اصلی و کم کیفیت عامل آن است.

خرید لوازم یدکی اصلی، راهکاری برای کاهش هزینه‌ها

خرید لوازم یدکی اصلی خودرو تضمین کننده کیفیت کارکرد آن است و این مسئله غیر از تمام جنبه‌های غیر مالی، یک جنبه مالی مهم نیز دارد و آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. شاید در نگاه اول به نظر برسد یک قطعه غیر اصل اندکی ارزان‌تر از قطعه اصل است و همین مسئله توجیه مالی مناسبی برای خرید قطعه یدکی غیر اصلی به نظر می‌رسد اما تنها یک محاسبه ساده نیاز است که متوجه شوید خرید قطعه اصلی نه تنها دردسرهای جانبی را کم می‌کند بلکه از نظر مالی هم مقرون به‌صرفه‌تر است.

وقتی یک قطعه غیر اصلی و بی‌کیفیت را خریداری می‌کنید، احتمالا خیلی زود مجبور می‌شوید آن را تعویض کنید و یک قطعه دیگر بخرید و به این ترتیب هزینه خرید قطعه دوباره و بعضا چندباره تکرار می‌شود. به این‌ها اضافه کنید که هر بار باید هزینه دستمزد مکانیک را هم پرداخت کنید در حالی که در تعویض یک قطعه اصلی، فقط یک بار هزینه خرید قطعه و طبیعتا فقط یک بار هزینه مکانیک پرداخت می‌کنید.

به این ترتیب با یک بار هزینه، می‌توانید از هزینه‌های بعدی در آینده جلوگیری کنید و این یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده.

آرامش و ایمنی، هدیه لوازم یدکی اصلی

غیر از جنبه‌های مالی (که همیشه مهم بوده و این روزها مهمتر هم هست) باید به جنبه‌ها و آسیب‌های غیر مادی خرید قطعات یدکی غیر اصلی نیز اشاره کنیم. بعضی از قطعات خودرو از نظر ایمنی قطعات با درجه حساسیت بالا هستند به این معنی که در ایمنی سرنشینان سهم مهمی دارند. به عنوان نمونه لنت و بوستر ترمز، میل فرمان، کمربند ایمنی و ... از جمله این قطعات است. خرید یک قطعه غیر اصلی در اینجا می‌تواند فرق بین مرگ و زندگی برای راننده و سرنشینان باشد و قطعا حاضر نیستید برای چند هزار تومان هزینه بیشتر خرید قطعه اصلی، ریسک تصادف و حادثه جانی را بپذیرید.

غیر از این‌ها حتما قبول دارید که هیچ چیز در یک سفر خانوادگی بدتر از خرابی ناگهانی خودرو در جاده نیست. قطعات یدکی غیر اصلی ریسک خرابی بالاتری دارند و احتمال اینکه رفیق نیمه راه باشند بیشتر است و احتمالا می‌توانند مسافرت خانوادگیتان را خراب کنند. خرید یک قطعه یدکی ارزان قیمت قطعا به دردسرهای یافتن مکانیک و خرید دوباره قطعه و معطلی و خراب شدن مسافرت نمی‌ارزد.

قطعه یدکی اصلی را چگونه بشناسیم؟

احتمالا به سخت‌ترین بخش ماجرا رسیدیم چون این روزها شناسایی قطعات یدکی اصلی و غیر اصلی بسیار دشوار است. از روی ظاهر قطعات یدکی نمی‌توان به کیفیت آن‌ها پی برد و این مسئله حتی برای مکانیک‌ها هم دردسرساز است. تازه به این موضوع قطعات یدکی تقلبی را هم اضافه کنید که در بسته‌بندی‌های برندهای معتبر خارجی در بازار به وفور یافت می‌شود و خرید آن‌ها عملا پول دور ریختن است.

قطعه اصلی را باید از فروشنده معتبر و البته در بسته‌بندی مشخص بخرید تا بتوانید از اصلی بودن قطعه اطمینان حاصل کنید و مهمتر از همه این‌ها گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر قطعه است چراکه فقط تامین کنندگان قدرتمند حاضر به ارائه گارانتی بر روی محصولات خود هستند.

آگهی-خودرو۱

یک نشان معتبر در تامین قطعات یدکی اصلی خودرو

اگر به دنبال قطعات یدکی اصلی هستید، توصیه ما قطعات گروه GISP است. این گروه یکی از با سابقه‌ترین عرضه کنندگان قطعات یدکی اصلی خودرو در ایران است که همیشه قطعات خود را از تامین کنندگان خطوط تولید خودروسازان خریداری می‌کند و به این ترتیب قطعات عرضه شده توسط این شرکت، مطابق با استانداردهای سختگیرانه خودروسازان تولید شده است.

به علاوه گروه جی‌آی‌اس‌پی با اطمینان از کیفیت قطعاتش، گارانتی معتبری بر روی قطعات در سراسر کشور ارائه می‌کند و محصولات این شرکت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های مشهور سبز و نقره‌ای رنگ و با هولوگرام، در سراسر کشور خریداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر و یا اخذ نمایندگی می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرس gisp.ir مراجعه کنید و یا با پیش شماره ۰۲۱و شماره ۴۱۰۳۴۰۰۰تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها