|
کدخبر: 142368

آمار تولید خودرو بالا رفت؟

بررسی آمار منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۶۲۱ هزار و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو در کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه و رشد ۲۷.۳ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

در هشت ماه سال ۹۸ تعداد ۴۸۸ هزار و ۶۲۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود.

تا پایان آبان‌ماه امسال تولید خودروی سواری با رشد ۲۶.۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۵۶۶ هزار و ۷۴۴ دستگاه رسید. خودروهای سواری ۹۱.۱ درصد تولید خودروسازان داخلی را در این مدت به خود اختصاص داده است.

در مدت یاد شده، تولید انواع ون با ۱۹۱ دستگاه رشد ۴۳.۶ درصدی تجربه کرد.

خودروسازان ایرانی در هشت ماهه امسال ۵۰ هزار و ۶۱۵ دستگاه وانت تولید کردند که حاکی از رشد ۳۰.۷ درصدی است.

برپایه این گزارش، تا پایان آبان‌ماه ۵۴۲ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (رشد ۱۶.۱ درصدی)، ۵۵۷ دستگاه اتوبوس (رشد ۸۹.۵ درصدی) و سه هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده (رشد ۶۰.۹ درصدی) در کشور تولید شد.

آمار آبان‌ماه

مجموع تولیدات آبان‌ماه امسال خودروسازان داخلی ۷۱ هزار و ۵۴۰ دستگاه بود که در مقایسه با آبان ماه ۹۸ رشد ۳۰.۶ درصدی نشان می‌دهد.

«علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۹ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های کشور، با اعلام اینکه کیفیت، تنوع و قیمت خودرو تولید داخل در شان مردم ایران نیست، افزود: بسته اصلاح صنعت خودرو را ارائه شده که به‌زودی نهایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید رقبای جدید در حوزه خودروسازی وارد شوند، گفت: بخش خصوصی باید تقویت شود.

رزم‌حسینی با نگاه به آمارها در حوزه خودرو، ادامه‌داد: افزایش تولید ۵۰ درصدی در حوزه خودرو پیش‌بینی شده است که تا پایان سال محقق شود و در همین چند ماه اخیر نیز ایران‌خودرو و سایپا افزایش تولید داشتند.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها