|
کدخبر: 139458

افزایش ۵۹ درصدی تولید ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۹ درصدی تولید در این خودروسازی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

خودرو افزایش ۵۹ درصدی تولید ایران خودرو

فرشاد مقیمی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۱ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می‌شد که از اول آذر این میزان با رشد ۱۵ درصدی به ۲۳۰۰ دستگاه افزایش یافت.

 آقای مقیمی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران در ایران خودرو و تامین به موقع قطعات از سوی قطعه سازان روز گذشته ۴۷۹۶ دستگاه خودروی ناقص را تکمیل و تجاری‌سازی کردیم درحالیکه تا پیش از این روزانه ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه تجاری‌سازی می‌شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته اگر رکورد تولید داشتیم به این علت بود که از بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید روزانه بیش از چهارصد دستگاه به صورت سی کی دی تولید می‌شد، اما امسال در شکستن رکورد تولید روزانه حدود ۵۰۰ دستگاه به تولید داخلی خودرو اضافه شد و رکورد تولید داخل، روزانه به ۲۹۵۳ دستگاه رسید.

 اقای مقیمی گفت: میزان تعهدات معوق ایران خودرو هم اکنون ۲۸ هزار دستگاه است که از این میزان تا چند روز آینده ۹ هزار ۵۰۰ دستگاه خودرو شامل دنا کروز کنترل و ۲۰۷ فرمان برقی پس از اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، فاکتور و به مشتریان تحویل می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین گفت: در راستای تحقق جهش تولید در گروه ایران خودرو دیزل نیز افزایش ۴۲ درصدی تولید در بخش خودرو‌های سنگین باری و مسافری محقق شد و ما روز گذشته در این خودروسازی از میزان کل تولید در سال گذشته عبور کردیم.

آقای مقیمی با بیان اینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری‌سازی خودرو در خودروسازان موجب افزایش اشتغال در قطعه سازان شده است افزود: پیش‌بینی ما این است با این میزان تولید و تجاری سازی، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به‌تدریج به آرامش برسد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • ک س ارسالی در

    هیچ افتخاری نداری ایران خودرو بنده یک حق وق بگیر هستم تا حالا نتوانستم یک ماشین ا ز ایران خودرو بگیرم با خانواده یازده بار ثبت نام کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده جرا چون خود مسوالهای ایران خودرو بدون استسن ا توی رانت هستند.چرا بعد چهل اندی سال هم ش شعار نتوانستین پراید کامل بسازید .حرفی نمیماند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها