|
کدخبر: 131965 شروین اشیدری

گفت و گوی اختصاصی گسترش نیوز با نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو:

پراید ۱۴۰ میلیونی در بازار خودرو خریدار دارد؟

نایب رییس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: اگر ریزش قیمت دلار به همین نحو ادامه پیدا کند می‌توانیم باز هم منتظر کاهش قیمت خودروها در بازار باشیم.

خودرو پراید ۱۴۰ میلیونی در بازار خودرو خریدار دارد؟

این روزها وضعیت در بازار خودرو کمی متفاوت تر نسبت به چند ماه قبل شده است. با توجه به این که در حال نزدیک شدن به انتخابات آمریکا هستیم به نوعی همه بازارها در شرایط نوسانی قرار گرفته اند و بازار خودرو نیز از این قادع مستثنی نیست.

اخیرا قیمت دلار با کاهش مواجه شد و همین عامل باعث شد که قیمت ها در بازار خودرو نیز کاهش پیدا کند. این در شرایطی است که صحبت درباره تغییر روند قیمت گذاری خودرو نیز مطرح شده است و هنوز مشخص نیست که آیا قیمت گذاری در حاشیه بازار صورت می‌گیرد یا همچنان شورای رقابت بر سر کار می‌ماند. بنابراین علاوه بر انتخابات آمریکا و قیمت دلار، تغییر شرایط قیمت گذاری خودرو نیز می‌تواند بر روند بازار اثر بگذارد.

در این میان سوالاتی در بین عموم مردم مطرح می‌شود که آیا قیمت خودرو باز هم کاهش پیدا می‌کند یا دوباره به روند صعودی باز می‌گردد؟ و این که چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها گفت و گویی با نعمت الله کاشانی، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

کاشانی

بازار خودرو تعطیل است

وی ابتدا اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر به صورت کامل راکد است. قیمت ها کاهش پیدا کرده اما بازار به کل تعطیل است و به هیچ عنوان خرید و فروشی انجام نمی شود. این کاهش قیمت ها بیشتر در خصوص خودروهای خارجی بود که البته روی مدل های داخلی نیز تاثیر خود را گذاشته است. قیمت خودروهای وارداتی به شدت بی رویه بالا رفته بود و واقعی نبود.

کاشانی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت متوسط در خصوص کاهش قیمت خودروهای خارجی صحبت کنیم می‌توان گفت بعضی از مدل ها تا ۱۵ درصد افت کرد. در خصوص مدل های داخلی نیز حدود ۱۰ درصد افت قیمت داشتیم. اما در حال حاضر نمی‌توان هیچ قیمت دقیقی در خصوص خودروها اعلام کرد چرا که معامله انجام نمی‌شود.

جولان دلالان در سایت های آگهی

نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص اعلام نشدن قیمت ها در سایت های آگهی گفت: قیمت ها در شرایط فعلی در سایت ها اعلام نمی‌شود و به نوعی می‌توان گفت تماما قیمت ها کذب است. در این سایت اکثرا افراد دلال هستند و می‌خواهند قیمت ها را به نحوی اعلام کنند که ضرر نکنند و همان نرخ های قبلی را بگویند. حتی شاید در روز ۱۰ تا خودرو نیز در سایت های آگهی به فروش نرسد چون بازار کاملا تعطیل است. قیمت هایی که اعلام می‌شود به هیچ وجه واقعی نیست و دلالان با توجه به کاهش نرخ ها سعی دارند بازار را به گونه ای جلوه دهند تا کمتر ضرر کنند.

منتظر کاهش قیمت ها باشید

وی همچنین اشاره کرد: با توجه به این که قیمت ها کاهش پیدا کرده اما هنوز نمی‌توان گفت که نرخ خودروها واقعی شده است. هنوز نیز جا دارد که قیمت ها باز هم کاهش پیدا کند چون روند افزایشی آن کاملا بی رویه بود. اگر ریزش قیمت دلار به همین نحو ادامه پیدا کند می‌توانیم باز هم منتظر کاهش قیمت خودروها در بازار باشیم.

کاشانی در پایان در پاسخ به این سوال که پراید ۱۴۰ میلیون تومانی خریدار دارد؟ به گسترش نیوز گفت: قیمت پرایدی که ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیون تومان اعلام می‌شود را نمی‌توان دقیق دانست چرا که اصلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود. کسی خرید نکرده که متوجه شویم قیمت پراید به چنین اعداد و ارقامی رسیده است و اصلا معامله ای در بازار صورت نمی گیرد.

 

  • رستم ارسالی در

    قیمت بازار خودروها به نظرم دست خود کارخونه دارها و مسئولان اقتصادی کشور
    یعنی چی قیمت کارخونه تو این نابسامانی های اقتصادی تا کنون دومرحله افزایش پیدا میکنه
    مگه چه خبر شده
    سطح عمومی درآمدهای مردم خصوصا قشرحقوق بگیر زیر3 و4 میلیون تومن درماه مگه سالی چند بار و چقدر افزایش پیدا میکنه
    بله بااین شرایط خودروها تو بازار هیچ خریداری نمیتونه داشته باشه
    اصلا مگه قرار نبود کسی اجازه فروش خودرو صفرکیلومترش رو حداکثر بیشتراز10درصد قیمت کارخونه اش نداشته باشه و با متخلفین هم برخورد قانونی صورت بگیره
    پس چی شد
    به همین خاطر که میگم دستهایی تو کار که بازار قیمتهاش الان بیش از دوبرابر قیمت کارخونه
    بهترین کار درشرایط فعلی نخریدن خودرو پس مردم عزیز نخرید نخرید نخرید

  • محمد ارسالی در

    اگر شما کنار مردمين قيمت ديوار بيارين پايين همه چيز درست ميشه چون بيشترين چيزي که باعث شد قيمت خودرو بالا بره سايت ديوار هست

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت پرایدبنجل حلب کهنه نهایتاباید۴۰تومن باشه نه۱۴۰تومن..لعنت برشمارهبران وروساو وزرای زالوصفت وخونخوارکه جزدزدی وغارت کا ردیگه بلدنیستین..

  • ناشناس ارسالی در

    من‌140م‌فروختم

  • کننده مسولین ارسالی در

    مسولین همشون بی شرفند کثیف ترین حیوووونا ااا

ارسال نظر