|
کدخبر: 131330 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

غول بازنشسته کیا در بازار خودروی ایران / طرفداران شاسی بلند بخوانند

اگر در بازار آزاد به دنبال خرید یک شاسی بلند بزرگ و با قابلیت های آفرود باشید یکی از گزینه هایی که می تواند شما را وسوسه کند کیا موهاوی است، خودرویی که در این نوشتار قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

خودرو غول بازنشسته کیا در بازار خودروی ایران / طرفداران شاسی بلند بخوانند

امروزه استفاده از خودروهای شاسی بلند کمی با گذشته متفاوت شده است چرا که اکثر خانواده ها به دنبال خرید خودروهایی هستند که با توجه به مصارف شهری، فضای نسبتا کمی را اشغال کند و به همین دلیل بازار خرید و فروش کراس اوورها بسیار داغ است اما برخی افراد نیز علاقه خاصی به شاسی بلندهای بزرگ و به خصوص با قابلیت آفرود دارند. کیا نیز همانند اکثر خودروسازان، از دوره ای به سمت ساخت خودروهای شاسی بلند روی آورد و برای این که بتواند با قدرت وارد این عرصه شود تصمیم گرفت شاسی بلندی تمام عیار را به تولید برساند. مدل موهاوی شاسی بلندی است که کیا در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی کرد، خودرویی ۷ نفره که از لحاظ ساختار طراحی بی شباهت به محصولات آمریکایی نبود و چهره ای عضلانی داشت. این خودرو توسط اطلس خودرو به کشور راه یافت و در دو نسخه با پیشرانه های ۶ سیلندر و ۸ سیلندر عرضه شد.

مشخصات فنی

همانطور که ذکر شد، موهاوی با دو پیشرانه مختلف وارد کشور شد که در قوی ترین نسخه، پیشرانه ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۳۴۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن.متر گشتاور در زیر کاپوت آن قرار دارد همچنین نسخه ضعیف تر از پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر و با حداکثر توان ۲۷۱ اسب بخار و ۳۶۲ نیوتن.متر گشتاور  بهره می برد. هر دو نسخه موهاوی که به کشور وارد شده اند به صورت دو دیفرانسیل است و برای نسخه ۶ سیلندر و ۸ سیلندر به ترتیب جعبه دنده های ۵ سرعت و ۶ سرعت اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همانطور که انتظار می رود شتاب گیری نسخه ۶ سیلندر ضعیف تر است و مدت زمان ۹ ثانیه طول می کشد تا سرعت آن از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ این در حالی است که این رقم در نسخه ۸ سیلندر حدود ۸ ثانیه است. نسخه ۸ سیلندر می تواند نیاز شما را از لحاظ شتاب گیری بهتر ارضا کند اما در مقابل مصرف سوخت بیشتری نسبت به نسخه ۶ سیلندر خواهید داشت به صورتی که مصرف سوخت ترکیبی نسخه ۶ سسیلندر در حدود ۱۱ لیتر و برای نسخه ۸ سیلندر در حدود ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر است بنابراین انتخاب میان گزینه ای اقتصادی با مصرف سوخت کمتر و یا گزینه ای پرقدرت تر با مصرف سوخت بیشتر در بخش فنی به خریدار بستگی دارد.

کابین و امکانات رفاهی

موهاوی4

با توجه به ابعاد بزرگ خودرو انتظار می رود با باز کردن در موهاوی با فضایی گسترده و دلباز مواجه شوید که همانطور نیز خواهد بود و با قرارگیری در داخل این خودرو هیچ گونه مشکلی از لحاظ فضای پا و سر برای سرنشینان وجود نخواهد داشت. در زمان عرضه این خودرو توسط اطلس خودرو رنگ های مختلفی برای بدنه مانند نارنجی، مسی، مشکی، سفید، خاکستری، سرمه ای و... در نظر گرفته شد و برای تریم داخلی نیز سه ترکیب چرم کرم و چوب همرنگ، مشکی با طرح چوب سوخته و یا خاکستری نیز قابل انتخاب بود. طراحی داخلی موهاوی به دور از هرگونه زرق و برق و تجملات است و با کابین نسبتا ساده ای مواجه هستید اما مواردی از جمله دسترسی راحت به ادوات و صندلی های بزرگ که برای سفرهای طولانی مناسب است می تواند از نقاط قوت این کابین باشد. در بخش امکانات رفاهی نیز از جمله موارد مهم در نسخه فول آپشن موهاوی می توان به ۹ کیسه هوا، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، سنسور نور، در صندوق برقی، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، صندلی های جلو برقی با حافظه، آینه های تاشوی برقی، کروزکنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن و سردکن برای صندلی های جلو اشاره کرد.

سخن نهایی

اگر به دنبال شاسی بلند بزرگ و با قابلیت های خارج جاده ای باشید، موهاوی می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد و در این بین اگر علاقه زیادی به قدرت نمایی ندارید و اقتصادی بودن خودرو برایتان مهم تر است نسخه ۶ سیلندر پیشنهاد می شود و می تواند شما را راضی نگه دارد  و در مقابل اگر اقتصادی بودن برای شما مهم نیست و می خواهید قدرتمندترین نمونه این خودرو را داشته باشید می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، نسخه ۸ سیلندر این خودرو را خریداری کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دنبال شاسی بلند هستید شاخ شاسی بلنده ارو بگیرید پرادوووووووووووو
    و دیگر هیچ...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها