|
کدخبر: 124897

اتفاقی خوب برای خریداران واقعی خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید که با توجه به بررسی‌های انجام شده نباید در عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا تعلل کرد چراکه این اتفاق موجب از بین رفتن تقاضاهای کاذب و شفافیت قیمت می‌شود.

خودرو اتفاقی خوب برای خریداران واقعی خودرو

ساماندهی بازار خودرو با توجه به رویدادهای ماه‌های اخیر در این بازار، یکی از نیازهای جامعه محسوب می‌شود و کارشناسان در بخش‌های دولتی و خصوصی به دنبال آن هستند تا راه‌حلی برای رفع مشکل مصرف‌کنندگان واقعی خودرو در بازار پیدا کنند؛ در این میان یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی عرضه خودرو از طریق بورس کالاست که می‌تواند مزایای فراوانی را برای تولیدکنندگان و خریداران داشته باشد تا ضمن شفافیت نرخ، تقاضاهای کاذب نیز از میان برود.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفت: زمینه عرضه خودرو در بورس کالا فراهم است و باتوجه به بررسی‌های انجام شده نباید در عرضه خودروها در بورس کالا تعلل کنیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم این طرح را به‌تدریج در بورس کالا اجرایی کنیم و زمان را از دست دهیم، مدیریت و تنظیم بخشی به این بازار نیز مانند برخی محصولات دچار مشکل می‌شود چراکه عرضه یک محصول در دو بازار متفاوت آن هم با قیمت‌های مختلف زمینه سودجویی و رانت را برای عده‌ای فراهم می‌آورد؛ از این رو عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا ضرورت دارد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا به نفع اقتصاد کشور است، اظهارکرد: این طرح موجب از بین رفتن تقاضاهای کاذب و شفافیت قیمت و تقاضا را به دنبال دارد و باید به سمتی برویم که کالاهایی که امکان عرضه در بورس کالا را دارند به جای بازارهای غیررسمی و غیر شفاف راهی این بورس شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از گفته‌های خود با اشاره به توجه مجلس به ساماندهی نرخ کالاهای استراتژیک گفت: یکی از پیگیری هایی که در مجلس شورای اسلامی و پس بررسی معضلات کنونی بازارها انجام شده است، موضوع تعیین نرخ کالاهای اساسی است که به عنوان مثال عرضه کامل فولاد کشور در بورس کالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته جدی، از راهکارهای اصلی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، عرضه کامل محصولات و ورود متقاضیان اصلی کالاها به بورس کالاست تا با کشف واقعی قیمت‌ها جلوی جولان واسطه‌ها در بازارهای غیررسمی گرفته شود.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر به دلیل ضعف سیاست‌گذاری و نظارتی مشاهده می‌کنیم که تنها بخشی از تولید محصولات مهم کشور در بورس کالا عرضه می‌شود و بخش دیگر به شیوه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که همین اتفاق شرایط را برای فعالیت قدرتمند واسطه ها، ایجاد رانت و افزایش کاذب قیمت‌ها را فراهم کرده است؛ با این تفاسیر عرضه کامل تولیدات مهم کشور در بورس کالا که امکان نظارت دقیق در این بستر وجود دارد از ضروریات بازگشت آرامش به اقتصاد کشور است.

 

 

 

  • آشنا ارسالی در

    کجاش خوبه ؟ قیمتها ثابته تو بورس ؟ مثلا من به راحتی می تونم تو بورس خودرو با قیم ت ثایت بخرم ؟!

  • رضا ارسالی در

    فقط باعث بالا رفتن قیمت خودرو میشه مگه ف ولاد در بورس عرضه میشه قیمت واقعی هست ک

  • ناشناس ارسالی در

    چرت داری میگی. الانم میحوایین تو بورس از مردم دزدی کنین.

  • ناشناس ارسالی در

    جالبه اینا اسم خودشونو گذاشتن متخصص و کا رشناس. حرفایی میزنن که یه بچه مدرسه ای م یفهمه هیچ مبنای علمی نداره و الکیه.
    کالایی میتونه توی بورس عرضه بشه و در ک نترل قیمت نقش داشته باشه که اولا مافیا پ شتش نباشه در ثانی رقیب واقعی در عرضه داش ته باشه. چیزی که در صنعت و بازار ما حلقه ی مفقوده است.

  • شاهرخ ارسالی در

    اینم یه فیلم دیگه وسرگرم کردن مردم ودزدی واقعی از جیب مردم

  • ب ارسالی در

    ببخشید.ایشون میخوان قیمت بره بالا‌.خودتو ن میدونید برای چی.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطفا مسئولین مربوطه هرچه زودتر عرض ه کامل خودرو رو در بورس عملی نمایند دلال ها دارند دسترنج سالهای سال دسترنج خریدار واقعی رو هر لحظه به غارت میبرند و هرگز دست مشتری به خودرو پس از ۱۵ سال انتظار د اشتن ماشین هنوز هم بدان نرسیده میتونید د رک کنید

  • دروغ ممنوع ارسالی در

    حالا قیمت خودرو ببینید باز چقدر بالاتر ب ره عین بورسشون ک اون همه تبلیغ کردن و تر زدن قیمت خودرو ازین چیزی ک هست بالاتر م یره کدوم حرف این سران راست بوده تا حالا؟

  • ناشناس ارسالی در

    اینم حقوقی میریزه توش تا میتونه میبره با لا

  • ناشناس ارسالی در

    👎

  • حمید ارسالی در

    منظور فقط اینه که قیمت گذاری از دست شورای رقابت در بیاد و در بورس که در دو ماه گذشته عمل کرد حقوقی ها و ناظر را دیدیم به مردم فروخته بشه در بورس کنترل سهم دست حقوقی و سهامدار. عمده است نه تقاضای خرد
    این همه سال بجای پیشرفت داخلی مونتاژ کردید خودتان را با کشورهایی که همزمان با ما خودروسازی را شروع کردند مقایسه کنید دولت قیمت ارز را بالا می برد تا خودروساز دلیل گرانی داشته باشد و مردم هجوم بیاورند

  • نسل سوخته ارسالی در

    چقدر خوب یعنی پراید میشه همون 5 میلیون

  • خسته از ثبت نام خودرو ارسالی در

    واقعا این حرفا الکیه و با این روش میخوان بیشتر ما رو اذیت کنن و بیشتر دلالها بچا پن.
    بازی جدیدشون در راهه تا مردم ر و بیشتر سر کار بذارن.

  • محمود ارسالی در

    خبر خوب برای پول دارا چون ورود خودرو در بورس کالا یعنی بالا رفتن قیمت و خریدار کم در آمد حذف و فقط پول دار و هر چندتا که می خواد بخره. دنا پلاس جواب داد آقایونه نماینده.

  • ناشناس ارسالی در

    وای بر اون روزی که بگندد نمک...

  • ناشناس ارسالی در

    این بدترین راه حل پیشنهادی میتونه باشه که قیمتها از اینی که هست بالاتر بره به بهانه کم کردن دست دلال ها

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنتتون کنه خدا به زمین گرمتون بزنه،ت مام عوامل دولت،ورعیس جمهوروعوامل دو کارخ انه ایران خودرو و سایپا،که این همه به ای ن ملت دارین ضلم میکنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها