|
کدخبر: 112638

میزان تولید خودروسازی سایپا در ۴ ماه نخست سال

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه، ۱۱۷ هزار و ۸۱۸ دستگاه خودرو تولید کرده است که ۱۴ دستگاه خودروی تیبا، به عنوان خودروی صادراتی ثبت شده است.

خودرو میزان تولید خودروسازی سایپا در ۴ ماه نخست سال

بر پایه آمارهای سامانه یاد شده، در چهار ماهه امسال ۵۸ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودرو در خانواده پراید، ۵۸ هزار و ۸۹۴ دستگاه خانواده تیبا، ۱۰ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو در این گروه خودروسازی تولید شد.

همچنین در این مدت ۱۴ دستگاه تیبا به منظور صادرات تولید شد اما عدد صفر در مقابل جدول تولید خودروهای مونتاژی چانگان CS۳۵ و برلیانس ثبت است.

علاوه بر این ۳۸ هزار و ۲۸۴ دستگاه از خودروهای تولیدی یاد شده مربوط به آمار تیر ماه گروه خودروسازی سایپا است که مشتمل بر ۱۸ هزار و ۹۷۵ دستگاه در خانواده پراید، ۱۹ هزار و ۳۰۸ دستگاه درخانواده تیبا و یک دستگاه سراتو است.

تیر ماه امسال بنابر تصمیم‌گیری شورای عالی استاندارد، تولیدات خانواده پراید به غیراز سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) که وزارت صنعت برای رفع کمبودها در حوزه وانت تداوم تولید آن را خواستار شده بود، متوقف خواهد شد.

میانگین تولید روزانه محصولات گروه خودروسازی سایپا در خرداد ماه امسال با اجرای برنامه‌های تقویت زنجیره تامین، پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و افزایش سهم داخل، به بیش از دو هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

 

 

منبع: فلزات آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها