|
کدخبر: 111852

تشریح برنامه‌های ایران خودرو در سال ۹۹

امروز مجمع عمومی ایران خودرو به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شد. فرشاد مقیمی در این مجمع به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های این گروه صنعتی در سال ۹۹ پرداخت.

خودرو تشریح برنامه‌های ایران خودرو در سال ۹۹

مدیرعامل ایران‌خودرو تشریح برنامه‌ها و رویکرد‌های ایران خودرو در سال ۹۹ گفت: گروه صنعتی ایران خودرو ۳۰ پروژه توسعه‌ای در حوزه پلتفرم و محصول، قوای محرکه و گیربکس به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا ست.

او افزود: پروژه‌های جدیدی نیز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال بررسی است.

مقیمی با اشاره به تدوین نقشه راه محصول و قوای محرکه این خودرو ساز بیان کرد: در این نقشه راه تمرکز در کلاس‌های B، C و cuv و ارتقای موتور‌های جاری از نظر استاندارد‌های آلایندگی و مصرف سوخت و توسعه خانواده موتور سه سیلندر جدید و توسعه گیربکس‌های شش سرعته دنده دستی و AmT و توسعه پروژه‌های اتوماتیک AT و DCT قرار دارد.

مقیمی از سیاست این خودرو‌سازی از تولید حداقل یک محصول جدید در ارسال خبر داد و اظهار کرد: محصول پروژه k۱۳۲ و k۱۲۵ طی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مهم‌ترین پروژه‌های ایران خودرو را طراحی و توسعه گیربکس شش سرعته دستی و AMT، افزایش ظرفیت تولید موتورملی‌ای اف ۷ به هزار دستگاه در روز، طراحی و توسعه موتور سیکلت الکترونیکی عنوان کرد.

مقیمی با اشاره به توسعه موتور‌های کم مصرف ایران خودرو (Ik۳) گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری توسعه یک خانواده موتور سه سیلندر با حجم کمتر ۲. ۱در دستور کار قرار دارد.

او در زمینه تفاهمنامه‌های همکاری ایران خودرو در حوزه توسعه محصول با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: طراحی و توسعه موتور‌های الکتریکی، بومی‌سازی فناوری جدید کاتالیست، تشکیل کمیته راهبری طراحی و توسعه خودرو‌های ارزان، خودرو‌های برقی وباتری، برقی‌سازی محصولات از جمله برنامه‌های راهبردی ایران خودرو در توسعه محصول است.

او از تحویل دنا پلاس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما در ماه جاری خبرداد و بیان کرد: عرضه محصول رانا پلاس و شروع تولید محصول پروژه k۱۳۲ به زودی صورت می‌گیرد.

مقیمی اظهار کرد: محصولات جدید ایران با گیربکس شش سرعته دستی و AMT در نیمه دوم امسال عرضه می‌شود.

گفتنی است، به منظور حفظ سلامت سهامداران و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان به صورت غیر حضوری برگزار و این مراسم آنلاین از سایت اینترنتی این شرکت در حال پخش است

لازم به ذکر است  ۲۴ هزار نفر مجمع عمومی و عادی  صاحبان سهام ایران خودرو را به صورت آنلاین مشاهده کردند .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها