|
کدخبر: 107024 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش‌نیوز:

همه چیز درباره سدان جدید ایران خودرو / نظر مسئولان درباره K۱۳۲ چیست؟

روز گذشته ایران خودرو در مراسمی با حضور قطعه‌سازان کشور از پروژه جدید خود یعنی k۱۳۲ به صورت رسمی رونمایی کرد. هرچند که پیش از این نیز خودروی ذکر شده با حضور رئیس‌جمهوری رونمایی شد اما در آن مراسم خبرنگاران زیادی حضور نداشتند و جزییات کاملی از آن منتشر نشده بود.

خودرو همه چیز درباره سدان جدید ایران خودرو / نظر مسئولان درباره K۱۳۲ چیست؟

در حاشیه سالن ساپکو که این مراسم برگزار شد خودروی k۱۳۲ با رنگ سفید قرار داشت و تبدیل به سوژه اصلی عکاسان شد. lمتاسفانه درب خودرو باز نشد تا خبرنگاران بتوانند به صورت اختصاصی از داخل خودرو نیز عکاسی کنند اما با این وجود بالاخره جزییاتی از محصول جدید ایران خودرو مشخص شد.

خودرو۴

جزییات تولید

ایران خودرو در ابتدا قصد داشت خودروی پژو ۳۰۱ را به تولید رساند که به دلیل بدعهدی این خودروساز فرانسوی پروژه k۱۳۲ با آن جایگزین شد. کیانوش پورمجیب مدیر این پروژه اعلام کرد که تا کنون نیز ۱۲ دستگاه از این خودرو تولید شده است‌. از شهریور نیز تولید ۷۰ دستگاه خودرو را انجام خواهد شد. در نتیجه بازخوردهای احتمالی را دریافت می‌شود و تولید از اواخر سال شروع خواهد شد.

طبق گفته مسئولان و مدیرعامل ایران خودرو پروژه k۱۳۲ با بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی (۹۲ درصد) به تولید خواهد رسید البته قطعه‌سازان تلاش می‌کنند این رقم را بالاتر نیز ببرند. همچنین قرار است تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو تولید و به بازار عرضه شود.

خودرو۲

مشخصات فنی

طبق اطلاعاتی که منتشر شده این خودرو ابتدا با پیشرانه EC۵ و گیربکس ۵ سرعت دستی ارتقا یافته عرضه می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر توان ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن.متر را دارد. البته قرار است این خودرو در آینده با پیشرانه توربو EF۷ و گیربکس اتوماتیک نیز به بازار عرضه شود.

نکته جالب دیگر این است که در خلال مراسم، مدیرعامل ایران خودرو پروژه K۱۳۲‌ را قدرتمندتر از سایر هم رده‌ها به خصوص محصول جدید سایپا یعنی شاهین دانست.

ایران-خودرو

امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی قاعدتا با توجه به این که پروژه K۱۳۲ گل سر سبد محصولات ایران خودرو است بنابراین قاعدتا باید بیشترین امکانات را داشته باشد. از جمله امکانات رفاهی که تاکنون در مورد این خودرو به بیرون درز پیدا کرده و گفته شده می‌توان به سیستم کنترل پایداری، اسپید لیمیتر، کروزکنترل، فرمان برقی، صفحه نمایش لمسی، سنسور پارک و دوربین دید عقب، دی‌لایت، سنسور نور و باران، سانرو و صندلی‌های چرمی اشاره کرد.

البته احتمال دارد این آپشن‌ها در هنگام فروش تغییر کند یا این خودرو در نسخه‌هایی با آپشن‌های مختلف به فروش برسد بنابراین باید تا زمان پیش‌فروش منتظر ماند. به نظر می‌رسد که پیش‌فروش این خودرو طی روزهای آتی انجام شود.

نظر مسئولان درباره K۱۳۲

امیر بیات رئیس هیات عامل ایدرو در نشست خبری پروژه K۱۳۲ اظهار کرد: اتفاقی که الان در ایران خودرو رقم خورده غیر قابل مقایسه با گذشته است. شرکت‌ها باید به دنبال تغییر و تکمیل محصولات خود باشند. امروز شاهد انعطاف‌پذیری در گروه صنعتی ایران خودرو هستیم.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو در این نشست خبری اظهار کرد: این پروژه از چند بعد اهمیت دارد و تمام قالب‌های فلزی در داخل ساخته شده است. بیش از ۱۵۰ قطعه ساز در این پروژه کمک می‌کنند. این پلتفرم کاملا ایرانی است و خیلی از قطعات آن مربوط به پژو ۳۰۱ نیست.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای ۳۰۱ قرار گرفته و قسمت پیشرانه و برق کاملا متفاوت است. استایل خودرو کاملا ایرانی است و حتی ۱ درصد خارجی‌ها در آن مشارکت نداشتند.

دبیر انجمن صنایع همگن، آرش محبی نژاد گفت: این خودرو اصولا به پژو ۳۰۱ ربط ندارد اما به طور کلی خارجی‌ها ما را رها کردند اما توان داخلی هدر نرفت‌. با انجام چنین کارهایی قطع وابستگی به خارجی‌ها انجام شد که پایه‌ای برای آینده است. مردم ما در شرایط سخت تحریم لایق یک خودروی روز استاندارد هستند.

  • سعید ارسالی در

    ستایل ایرانیش از چراغ عقب دوجش معلومه!!! !!

  • علی ارسالی در

    این همون سمند خودمونه که چارچوب رو عوض ک نین راست میگین

    • علی ارسالی در

      اگر مردم هرجای دنیا مثل ایران بود الان ا ز سطح ایران خ خ خ خ پایین تر بودن.
      برای طرز فکرتان خ متاسفم.
      اگر با ماشین چینی بخوای مقایسه کنین که ۵۰۰میلیو نه ،خ خ خ خ خ خ خ بهتره.
      ایرانی ها همون لیاقت پیکان رو دارن.
      پراید ه م زیادشونه

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه امکانت رفاهیی که در ماشینهای خ ارجی یک چیز بسیار معمول و روی هر ماشین ا رزان قیمتی میتوان یافت در ایران جزو آپشن حساب میشه و بابت آن خداد تومان از مردم پول میگیرند . حالا چند وقت دیگه برای ارز ان شدن قیمت این آپشنها را هم بر میدارن . یکی از عوامل بدبختی این مردم همین 2 شرک ت خوردو ساز ایران خودرو و سایپا هستند

  • پرویز ارسالی در

    ظاهرش که همون سمند هست
    فقط امیدوا رم که امکانات و کیفیت ساختش ارتقا پیدا ک رده باشه.

  • آرش ارسالی در

    یه آشغال دیگه از ایران خودرو...گنجشکو رن گ کردن جای قناری میدن مردم..با این توصیف ات مطمئن باشید بالای ۲۵۰ میلیون میندازن به أین مردم بیچاره...

  • غلامی ارسالی در

    متاسفانه فشاراقتصادی که از طرف این دو من تاژ کننده خودروهای دمده خارجی بر ملت ایر ات وارد شد هیچ تحریم کننده ای در این باب به اندازه این دو خودرو ساز موفق نشدند.

  • حسن ارسالی در

    قیمتش چنده .....یک میلیادر میشه؟اگه باشه خوبه ....

  • علی ارسالی در

    ایران خودرو فقط آفتابه میتونه درست کنه ا ونم اگه تهش از خارج بیاد وگرنه مال خودش سوراخه 😂

  • ایرانی ارسالی در

    سلام
    آیا بهتر نبود که سپاه یک شرکت تولید خودرو تاسیس می کرد و با شرکتهای خودرو منتاژکار داخلی به رقابت می‌پرداخت

  • ناشناس ارسالی در

    درب کاپوت جلو چرا اینقدر بازه؟ احیانا هم ون دنا نیست این ماشین ؟

  • محمد ارسالی در

    یه فیس لیفت دیگه از سمند،😏😏😏😏اخ جون سمند جدید،

  • حمید ارسالی در

    نه هیجان ونه جذابیت تو این پلت فرم دیده میشه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها