|
کدخبر: 110687 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون تومان در بازار آمریکا + تصاویر

زمانی که مقدار پول کمی در دست داشته باشید پیدا کردن خودرو حتی نمونه کارکرده نیز سخت خواهد شد. اما شرایط در کشوری مانند آمریکا کمی فرق می‌کند چرا که میزان تنوع خودروها در بازار به شدت زیاد است.

خودرو خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون تومان در بازار آمریکا + تصاویر

ما تعدادی خودروی زیر ۱۵ هزار دلار را کنار یکدیگر گذاشته‌ایم تا به یک لیست نسبتا ارزان‌قیمت در این بازه برسیم. البته همه این خودروها جزو بهترین‌های در این محدوده قیمتی هستند. در حالی که بسیاری از انتخاب‌هایی موجود در این لیست متعلق به سگمنت خودروهای کوچک و شاسی‌بلند‌های کامپکت است اما یک سری گزینه‌های دیگر نیز از شاسی‌بلندهای بزرگ، کوپه و لاکچری در دسترس قرار دارد.

برای این که درک بهتری از قیمت این خودروها و مقایسه با بازار داخلی کشورمان داشته باشیم نرخ آن‌ها را بر اساس قیمت دلار حدود ۲۲۰۰۰ تومان محاسبه کرده‌ایم.

۲۰۱۸ Kia Rio

قیمت: ۱۰۳۳۲ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۲۷ میلیون تومان

ریو جزو محصولات نسبتا ارزان ‌قیمت کیا محسوب می‌شود اما در بین خودروهای زیر ۱۵ هزار دلار می‌تواند گزینه مناسبی برای خریداران باشد. این خودرو در دو نوع هاچبک و سدان در بازار آمریکا وجود دارد و نسخه سدان آن به خصوص برای خانوداه‌ها مناسب است چرا که فضای بار خوبی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این مورد ریو از لحاظ سیستم مالتی مدیا و همچنین احساس رانندگی راحت در شرایط مناسبی نسبت به رقبایش قرار دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه با حداکثر توان ۱۳۰ اسب بخار قرار دارد. ریو همچنین در زمینه ایمنی و میزان مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد.

ریو

۲۰۱۸ Chevrolet Cruze

قیمت: ۱۱۴۳۷ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۵۱ میلیون تومان

با توجه به این که شورولت کروز امکانات زیادی به صورت استاندارد دارد این خودرو می‌تواند گزینه خوبی برای خریداران محسوب شود. نسخه پایه این خودرو از امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا هماهنگ با آندروید و آی‌او‌اس، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، سیستم بلوتوث و وایفای هات‌اسپات دارد. در ارزان‌ترین تریم پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر توربو است و  حداکثر توان ۱۵۳ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. این خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز در شرایط مساعدتری نسبت به اکثر خودروهای هم رده خود قرار دارد. لازم به ذکر است که شورولت کروز در خصوص ایمنی هم توانسته امتیازات خوبی کسب کند.

کروز

۲۰۱۴ Mazda CX-۵

قیمت: ۱۰۳۰۹ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۲۶ میلیون تومان

مزدا cx-۵ شاسی‌بلند کامپکتی است که به طرز شگفت‌انگیزی رانندگی با آن لذت‌بخش است. این خودرو در نسخه پایه از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که نسبت به ابعاد خودرو توان خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد اما با این وجود امکان خرید نسخه ۲.۵ لیتری نیز وجود دارد. یکی دیگر از نکات مهم در مورد این خودرو فضای نسبتا مناسب آن در داخل خودرو است به نحوی که ۵ سرنشین به راحتی در آن می‌توانند قرار گیرند.

مزدا-سی

۲۰۱۷ Kia Soul

قیمت: ۱۱۶۱۳ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۵۵ میلیون تومان

کیا سول که در ایران نیز به تعداد محدود وجود دارد به نوعی یکی از عجیب‌ترین تولیدات این خودروساز به لحاظ طراحی خارجی محسوب می‌شود. با تمام این وجود سول جزو یکی از گزینه‌های مناسب در میان خودروهای کارکرده زیرا ۱۵ هزار دلار است ضمن این که فضای مناسبی به خصوص در بخش بار را ارائه می‌دهد. در داخل کابین نیز شرایط به همین روال است و سرنشینان فضای کافی پا و سر دارند. نسخه پایه این خودرو مجهز به پیشرانه ۴ سیلندری است که حداکثر توان ۱۶۱ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. البته باید گفت که این خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز شرایط خیلی خوبی ندارد و یکی از نقاط ضعف آن است.

سول

۲۰۱۵ Chevrolet Trax

قیمت: ۹۹۱۶ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۱۵ میلیون تومان

برای کسانی که بیشتر رانندگی داخل شهر را ترجیح می‌دهند شورولت تراکس می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. این شاسی‌بلند ساب‌کامپکت هرچند که توان زیادی ندارد اما از لحاظ هندلینگ بسیار خوب عمل می‌کند و میزان مصرف سوخت آن نیز تقریبا در سطح رقبایش است. با توجه به این که تراکس ابعاد نسبتا کوچکی دارد به خصوص برای شهرهای شلوغ مناسب و خیالتان از لحاظ پیدا جای پارک نقریبا راحت است.

ترکس

۲۰۱۵ Nissan Rogue

قیمت: ۱۱۶۵۴ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۵۶ میلیون تومان

نیسان برای خودروی روگ یک کابین تقریبا جذاب را تدارک دیده است. معمولا این خودروساز سعی می‌کند در محصولاتش به خصوص در بخش داخلی از بهترین مواد استفاده کند و این قضیه در مورد روگ نیز صدق می‌کند. تقریبا می‌توان گفت تمام نقاط قوت این خودرو در کابین آن قرار دارد و سرنشنیان چه در ردیف اول و چه ردیف دوم از فضای مناسب سر و پا برخوردار هستند. البته خریداران می‌توانند سراغ نمونه‌های مجهز به سه ردیف صندلی نیز بروند و صاحب یک خودروی کاملا خانوادگی شوند. اگر بخواهیم به نقطه ضعف این خودرو اشاره کنیم می‌توان گیربکس پر سر و صدای آن را اعلام کرد.

روگ

۲۰۱۷ Toyota Yaris iA

قیمت: ۱۰۸۲۹ دلار

قیمت به پول ایران: ۲۳۸ میلیون تومان

تویوتا همواره یکی از گزینه‌های خوب در میان خودروهای کارکرده است چرا که کیفیت مثال زدنی در بخش فنی دارد. سدان یاریس از جمله خودروهای جمع‌و‌جوری است که امکانات زیادی را نیز در نسخه پایه برای تشنگان تکنولوژی ارائه می‌دهد. این خودرو مجهز به دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی و سیستم ترمز اتوماتیک است. از لحاظ قدرت پیشرانه این قضیه شاید خریداران را راضی نکند اما برای یک خودروی شهری، یاریس می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

  • سجاد ارسالی در

    این عدالت نیست.خدایا چرا ما تو ایران به دنیا اومدیم!

  • مردم ارسالی در

    عزیز جان این قیمتهابرای کارمندان و کارگران ان کشور مثل خرید ابنبات چوبی در ایران است . زیرا درامد بالاست.
    اما در ایران همه چیز چند برابر قیمت واقعی و درامد زیر خط فقر است.
    درامد ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار در ماه در امریکا و درامد ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ایران توازنی با قیمتهای جهانی ندارد .
    اما بر هم زننده ترین عامل توازن این است . که مردم کشور‌ما با وجود درامد ماهیانه کمتر‌مجبور‌به هزینه چند برابری بابت خرید همین خودروها هستند‌.

  • ناشناس ارسالی در

    بنظر بنده ما مسلمون هستيم جرا ظلم جاري ا ست **اكر مؤمن بوديم ظلم نداشتم براي اي نك ايمان در قلب است* جون مسلمان بودن ف قط در شناسنامه تسليمم* اما ايمان به خد*ب يامر(ص)قالت الاعراب امنا قال الرسول بل قولوا اسلمنا ولاتقولوا امنا لان لم يدخل الإيمان في قلوبكم **ياالله ارحم ترحم وكورونا تذهب عن الكرة الارضية*** الدكتو رة ناجيه كاشاني

    • ناشناس ارسالی در

      احسنتی یاطبیبه

    • علی ارسالی در

      بیزحمت عربیشم ترجمه کن. من روسی. المانی بلدم که از این خرار شده در برم فقط. 🤣🤣🤣

  • ناشناس ارسالی در

    مقامات ایرانی میگه آمریکا داره سقوط میکنه ، دلار ۲۴ تومن اونا سقوط کنن ما نیست شدیم برادر

  • ناشناس ارسالی در

    ما خودمون کردیم وهنوزم داریم انجامش میدیم هرچه قیمتها بالا بره داریم میخریم وتوصفش هم وایمیسیم وپشت سایتشم منتظرمیمونیم اوناهم ازخدا خواسته

  • محمد حسنی ارسالی در

    خلایق هر چه لایق. بنظر مسئولین، ما ایرانی ها بیش از این لیاقت نداریم. خودرو بی کیفیت رو گران می خری، اگر شانس برنده شدن داشته باشی! بستن مرزها، نبود رقابت و انحصار خودروسازان برای تامین منافع بعضی ها یعنی استثمار ملت به بهانه حمایت از تولید داخلی و اشتغال! حمایت از تولید داخلی به چه قیمتی؟ به قیمت نابودی جان و مال مردم. علیرغم حمایت همه جانبه نظام از صنعت خودرو سازی متاسفانه بعد از 4 دهه هنوز خودرو ملی ندارم.

  • رضا ارسالی در

    از ماست که برماست

  • بی نام ارسالی در

    پراید رو عشقه ، فقط 90 میلیون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها