|
کدخبر: 109328

آخرین وضعیت بازار خودرو (۹۹/۰۴/۱۹)

آخرین وضعیت بازار خودرو به شرح زیر است است.

خودرو آخرین وضعیت بازار خودرو (۹۹/۰۴/۱۹)

لازم به ذکر است که نوسان نرخ در بازار ارز و سکه نیز بر آینده بازار خودرو اثرگذار خواهد بود، و این روز‌ها نیز با افزایش تندو تیز قیمت‌ها در بازار ارز و طلا روبه‌رو هستیم و این افزایش قیمت‌ها بر نرخ خودرو تاثیر مستقیم داشته و قیمت‌ ها سر به فلک کشیده‌اند. بلازم به ذکر است با وجود طرح‌های ویژه‌ای که برای فروش محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور اجرا شد تا شاید نرخ خودرو های ایران خودرو و سایپا کنترل شود ولی باز هم شاهد سیر صعودی محصولات خودرو این دو کمپانی بزرگ خودروسازی هستیم.

از طرفی رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می‌توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت‌ها را داشته باشند، گفت: البته این موضوع باید با تأیید ستاد تنظیم بازار هم برسد.

رضا شیوا با اشاره به اینکه خودروسازان هر سه ماه یکبار می‌توانند با تغییر نرخ تورم درخواست تجدیدنظر در قیمت‌ها را داشته باشند، اظهارکرد: بر همین اساس خودروسازان درخواست خود را با استناد به هزینه‌های تولید به وزارت صمت ارسال می‌کنند و این وزارتخانه اقدام به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی می‌کند.

از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ خودروها، مجوز افزایش نرخ انواع خودرو‌های داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش نرخ پیدا می‌کنند. علاوه بر این، نرخ متعارف خودرو در کف بازار نیز همان نرخ تحویل خودرو در کارخانه به‌اضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد؛ که البته با توجه به بازار ارز و طلا این قیمت‌ها بسیار متفاوت می‌باشد.

 

منبع: راهبرد معاصر
  • ناشناس ارسالی در

    سلام.وقتی دلارگرامی شودارزگران می شودهمه کالاهاخودبخودگران میشودبعضی ازاین کالاه انیازروزخانواده هستندمثل لوازم خانگی خود رو.مسکن وموادخوراکی پس همه چیزبادلاروارز گران می شودچون اگرتولیدکننده هم باشیم با زمواداولیه نیازهست تجارت جهانی باارزاست وخودروهم گران میشودتاازارزوطلاجانماند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها