|
کدخبر: 109012

قیمت احتمالی K۱۳۲ ایران خودرو چقدر خواهد بود؟

روز سه شنبه هفدهم تیرماه شرایط فروش ایران خودرو اعلام شد که در آن محصول جدید این شرکت یعنی K۱۳۲ نیز حضور داشت. با توجه به اعلام مبلغ پیش پرداخت مورد نیاز برای شرکت در شرایط فروش K۱۳۲ از سوی ایران خودرو، اکنون می‌توان حدس و گمان‌هایی در مورد نرخ K۱۳۲ بیان نمود.

خودرو قیمت احتمالی K۱۳۲ ایران خودرو چقدر خواهد بود؟

مطابق قوانین عرضه خودرو به صورت پیش فروش، فروشندگان خودرو می‌توانند حداکثر نیمی از بهای تمام شده خودرو را هنگام خریداری مطالبه کنند. مبلغ پیش پرداخت اعلام شده برای K۱۳۲ دنده‌ای ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است، بنابراین می‌توان تخمین زد که این خودرو با نرخ تقریبی ۲۴۰ میلیون تومان به‌دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

برای شرکت در پیش فروش نسخه اتوماتیک K۱۳۲ نیز پیش پرداختی برابر با ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مطالبه شده است، از این رو انتظار می‌رود این محصول نیز با نرخ تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان به مشتری تحویل داده شود.

یک خودرو ملی دیگر براساس محصولات پژو

ایران خودرو K۱۳۲ محصولی است که براساس پلتفرمی مشترک با پژو ۳۰۱ توسعه یافته است، خودرو پسابرجامی ناکامی که قرار بود توسط ایکاپ عرضه شود اما تمام حضور آن در کشورمان به تعدادی نسخه وارداتی محدود شد. به دلیل استفاده از پلتفرم مشترک در توسعه هر دو محصول K۱۳۲ و پژو ۳۰۱، این دو خودرو در نمای ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و داشبورد این خودروها نیز شبیه به یکدیگر طراحی شده است.

زیر کاپوت K۱۳۲‌ نیز پیشرانه‌ای مشترک با پژو ۳۰۱ وجود دارد و این خودرو از موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری EC۵ بهره‌ می‌برد که در حداکثر راندمان خود، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه خواهد داد. بنابراین به نظر می‌رسد که باید منتظر عرضه یک پژو ۳۰۱ ایرانیزه از سوی ایران خودرو باشیم.

همانند دیگر خودروهای موجود در بازار، نسخه اتوماتیک K۱۳۲ از امکانات بیشتری نظیر چهار کیسه هوا، سنسور نور و باران، تریم چرمی و سیستم ورود بدون کلید بهره‌مند است. فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی، سیستم تهویه برقی، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایشگر ۷ اینچی مجهز به پورت USB، بلوتوث، میرورینگ، بلندگوهای روی داشبورد و طاقچه عقب، سیستم ضدسرقت، سنسور عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی و نمایشگر دمای محیط نیز از امکانات K۱۳۲ ایران خودرو در هر دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک هستند.

 

 

منبع: خودروبانک
  • امیرکاظمی ارسالی در

    خخخخخخ

  • علی ارسالی در

    تویوتا کرولا ژاپن با نرخ دلار ۲۲ تومن وا رد کنید که ارزانتر پای ملت بیچاره در میا د ..چرا این اشغال تولید داخل بخره...خدا لعنتتون کنه

  • فریدون ارسالی در

    ماشین نیست که کدوم محصول شما خوب که این دومیش باشه

  • علی ارسالی در

    خداوند لعنت کند مسئولین ایران خودرووسایپ ا که این جوری خون مردم کثیف کرده اند ،چق در واقعا میخواهید این آشغال های تولیدی د اخلی را به مردم غالب کنید،دیگهبسه،واقعا 99درصد مردم دارند از غصه میمیرند،تازه کر ونا هم روش لااقل اگه دین ندارید حداقل جو انمرد باشید،رسم مردانگی هم ازبین رفته،

  • رضا ارسالی در

    خدا لعنتون که مسئولین بی کفایت ایرانخودر و

  • کیان ارسالی در

    اتفاقا درست میگی گرونه خیلیم گرونه نخر داداش تو تعیین میکنی که اینا گرون کنن یا نه

  • کارگر ارسالی در

    از ماست که بر ماست،ما ایرانی جماعت هر وق ت زیادی بهمون خوش میگذره و توی ناز و نعم ت غرق میشیم شروع میکنیم به جفتک زدن، حاص ل چهل سال ریختن پول بی زبون توی چاه ویل گاری سازها میشه همین اشغالها،از مونتاژخ ودرهای به روز اون زمان رسیدیم به این اشغ الهای بی کیقیت!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها