|
کدخبر: 107250

آمار تولید خودروسازان کشور در سه ماهه ۹۹

سه خودروساز بزرگ کشور از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه بیش از ۲۰۳هزار خودروی سواری تولید کرده‌ و حدود ۱۷۰هزار دستگاه نیز فروخته‌اند که میزان تولید و فروش آنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹ و ۴۸درصد افزایش یافته است.

خودرو آمار تولید خودروسازان کشور در سه ماهه ۹۹

بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، سه خودروساز بزرگ کشور شامل ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال در مجموع ۲۰۳۱۴۶دستگاه خودروی سواری تولید کرده‌اند که در مقایسه با ۱۸۵۷۶۸خودروی تولید شده طی تاریخ مشابه سال گذشته رشد ۹.۳درصدی داشته است؛ همچنین در این مدت۱۶۹۹۶۲دستگاه خودرو فروخته شده که نسبت به حجم فروش سه ماهه اول سال قبل حکایت از رشد ۴۸.۶درصدی دارد.

به این ترتیب گروه صنعتی ایران‌خودرو در سه ماه اول امسال با ۳۹درصد رشد مثبت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶۴۹۰دستگاه خودرو تولید کرده و میزان فروش آن نیز با ۴۷درصد افزایش به ۷۶۳۷۱خودروی سواری رسیده است.

اما نگاهی به آمار تجمیعی تولید سایپا (مجموع تولیدات سایپا و پارس‌خودرو) از ابتدای سال تا خرداد ماه نشان می‌دهد که این شرکت از لحاظ تعداد تولید نسبت به ایران‌خودرو عملکرد بهتری داشته؛ سایپا طی این مدت در مجموع به تولید ۱۰۶۶۵۶دستگاه خودرو رسید که در مقایسه با آمار تیراژ سه ماهه۹۸ حدود ۸درصد نزولی بوده است.

در این میان، بررسی آمار جداگانه سایپا حاکی از آن است که مجموع تولیدات شرکت در بهار امسال ۷۹۵۲۰دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۳درصد کاهش یافته؛ ضمن اینکه سایپا در مدت مذکور با ۵۰درصد افزایش به نسبت پارسال، ۷۱۷۹۹دستگاه خودروی سواری روانه بازار کرده است.

طبق همین آمار، مجموع تولید و فروش شرکت پارس‌خودرو نیز در بهار امسال به ترتیب ۲۷۱۳۶ و ۲۱۷۹۲دستگاه خودروی سواری بوده است که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳ و ۴۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    نصف این آمار دروغ است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها