|
کدخبر: 102063

نسل جدید لکسوس LS وارد تهران شد + تصاویر

بر اساس تصاویر ارسالی از جانب مخاطبان اسب بخار، مشخص است که نسل جدید لکسوس LS در نسخه LS۵۰۰h وارد تهران شده و احتمالا بزودی با پلاک دیپلمات و سرویس سفارتخانه ای به جاده های کشور می آید.

خودرو نسل جدید لکسوس LS وارد تهران شد + تصاویر

سری LS به عنوان لوکس ترین سدان خانواده لکسوس و تویوتا شناخته می شود که در بازار جهانی با خودروهایی چون آئودی A۸، ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس S رقابت می کند. نسل پنجم لکسوس LS با کد اتاق XF۵۰ در سال ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی شد و با مدل سال ۲۰۱۸ در اختیار خریداران قرار گرفت. این خودرو که اوج مهندسی لکسوس را در ساخت خودروهای لوکس و تشریفاتی نشان می دهد، در سال های گذشته توانسته تا فروش خوبی را برای این خودروساز ژاپنی داشته باشد.

لکسوس-ال-اس

با توجه به تصاویر ارسالی، مشخص است که لکسوس LS وارد شده به پایتخت از نوع LS۵۰۰h است. این نمونه از سدان بزرگ و لوکس نشان لکسوس به پیشرانه هیبریدی مجهز است. این نسخه به پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر ۸GR کمپانی تویوتا-لکسوس مجهز است و پیشرانه های الکتریکی نیز به آن اضافه شده اند. لکسوس LS۵۰۰h در حال حاضر در نسخه های مختلف تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در بازار جهانی یافت می شود.

لکسوس-ال-اس۲

این سدان لوکس ژاپنی و هیبریدی قدرت حداکثری ۳۵۴ اسب بخار را با گشتاوری در بازه ۳۸۰ تا ۴۱۱ نیوتن متر در اختیار دارد و می تواند در کمتر از ۵٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نمونه ساده لکسوس LS۵۰۰h، تک دیفرانسیل عقب است و جعبه دنده ۱۰ سرعته آیسین از نوع «AWRHM۵۰ مولتی استیج» قدرت به چرخ های عقب منتقل می کند. در نمونه دو دیفرانسیل این سدان لوکس که از نوع AWD است، همین جعبه دنده قدرت را به چرخ های جلو و عقب می رساند و اولویت انتقال حداکثری قدرت را برای چرخ های عقب دارد.

لکسوس-ال-اس۳

لکسوس LS۵۰۰h در نمونه های مختلف به امکاناتی نظیر سانروف، تریم داخلی چرم طبیعی، رانندگی خودکار سطح ۳ اتونوموس، ماساژور چندگانه صندلی های جلو و عقب، گرمکن و سردکن اتوماتیک صندلی های جلو و عقب، ۴ صندلی برقی، صندلی های VIP ردیف عقب، تهویه چهارگانه اتوماتیک، نمایشگر هوشمند جلو و عقب، سیستم تعلیق هوشمند، چراغ های هوشمند جلو، دوربین دید در شب، تشخیص موجودات زنده، ترمز اضطراری، پارک و خروج از پارک خودکار و… مجهز است.

لکسوس-ال-اس۴

در چند وقت اخیر به خاطر ممنوعیت واردات خوبا ممنوعیت واردات خودرو از سال های گذشته حضور خودروهای جدید بازار جهانی در جاده های ایران تنها به روش گذر موقت و یا پلاک دیپلمات و سرویس سفارتخانه ها ممکن است. به همین علت مدت هاست که مشتریان ایرانی از استفاده خودروهای مدرن و به روز بازار جهان ممنوع شده اند و در بهترین حالت، می توانند از حضور محدود هیوندای آزرا ۲۰۱۹ با پلاک ملی بهره مند شوند. در این مدت شاهد بوده ایم که خودروهایی چون نسل و نسخه های جدید داستر، هیوندای سانتافه، توسان، پالیسید، سوناتا DN۸، جنسیس G۹۰L، تویوتا راو۴، ب ام و X۳، ب ام و X۴ و… با پلاک سفارتخانه تردد خود را در خیابان های تهران آغاز کرده اند.

حال احتمال آن وجود دارد که لکسوس LS۵۰۰h وارد شده به کشور برای استفاده های سفارتخانه و دیپلماتی به تهران آمده باشد. در صورتی که واردات خودرو به صورت رسمی آزاد نشود، باید علاقه مندان به خودروهای جدید چند سالی صبر کنند و منتظر بمانند تا بر اساس قوانین، سفارتخانه ها بتوانند خودروهای پلاک دیپلمات و سرویس خود را با پلاک ملی به مزایده بگذارند.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها