|
کدخبر: 100262

جزییاتی از محصول جدید ایران خودرو + فیلم و مشخصات

گروه صنعتی ایران خودرو که در بهمن ۹۸ معرفی اولیه سدان جدید خود را انجام داد، حال برنامه دارد تا این خودرو را در ماه های آتی به خط تولید خود برساند.

خودرو جزییاتی از محصول جدید ایران خودرو + فیلم و مشخصات

پروژه سدان جدید ایران خودرو، K۱۳۲ نام دارد و قرار است تا با نام تجاری دیگری به بازار بیاید. ایران خودرو K۱۳۲ یک سدان متوسط است که از پلتفرم PF۱ گروه PSA در آن استفاده شده و برخی از اصول سازه پژو ۳۰۱ در آن دید می شود. به تازگی ایران خودرو اولین تیزر تبلیغاتی K۱۳۲ را منتشر شده که فعلا خودروی مورد نظر را به صورت کلی و با جزئیات به نمایش نگذاشته است.

گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرده که تولید سدان K۱۳۲ با داخلی سازی بیش از ۹۲ درصد از بهمن سال جاری به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد. همچنین با توجه به پروژه های تعریف شده، ایران خودرو K۱۳۲ در دو نسخه تنفس طبیعی دنده ای و توربو شارژر اتوماتیک به بازار می آید.

به گفته این شرکت، سدان جدید K۱۳۲ در گام نخست با پیشرانه تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی وارد بازار می شود و سپس تولید نسخه توربو و اتوماتیک پیش گرفته خواهد شد. ایران خودرو اعلام کرده که برای K۱۳۲ دو پیشرانه EC۵ و TC۷ پلاس را در نظر گرفته و مراحل افزایش داخلی سازی آن را طی می کند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، نمونه اولیه K۱۳۲ که به بازار می آید، مشخصات زیر را خواهد داشت:

پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی EC۵

۱۱۰ تا ۱۱۴ اسب بخار

۱۵۰ تا ۱۵۶ نیوتن متر

زمان بندی عملکرد سوپاپ ها

جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE۴

مصرف سوخت بهینه ۶٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۵

جرم کلی ۱۱۹۰ کیلوگرمی

دیفرانسیل جلو

باک ۵۰ لیتری

دو کیسه هوا

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

سامانه ESC، EBA ، ABS، HSA

فرمان کمکی برقی

شیشه ها و آینه های برقی

کروز کنترل

تهویه الکتریکی

تریم داخلی پارچه

چراغ روشنایی روز

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

رینگ آلومینیومی

دماسنج محیط

راهنمای لاین

نمایشگر لمسی و دوربین عقب

سنسور پارک عقب

بلوتوث

کامپیوتر سفر و مدیریت پیمایش

لازم به ذکر است با توجه به اطلاعات به دست آمده، حضور امکانات و مشخصات فوق در ایران خودرو K۱۳۲ قطعی شده و این ویژگی ها مربوط به نسخه پایه این سدان جدید است. ایران خودرو برنامه دارد تا این خودرو را در خط تولید ایکاپ مونتاژ کند و از فناوری های جدید جوش اجزای بدنه گروه PSA در ساخت این محصول استفاده نماید. در نسخه کاملتر K۱۳۲، حضور امکاناتی نظیر سانروف، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، پیشرانه ۱۶۳ تا ۱۷۰ اسب بخار، سنسور نور و باران، سنسور باد لاستیک و… دیده می شود.

منبع: اسب بخار

ارسال نظر