|
کدخبر: 307193 سینا ستوده

سیر تا پیاز قتل‌های زنجیره‌ای کلثوم ننه + فیلم

کلثوم با حضور در گعده‌های زنانه از زندگی‌اش و اینکه تمایل دارد به عقد موقت مردی سالخورده که تنها زندگی می‌کند در بیاید سخن می‌گفت. او به این ترتیب با افرادی که برای پدر سالخورده و تنهای‌شان به‌دنبال همدم می‌گشتند آشنا می‌شد. کلثوم پس از اطمینان از این‌که سوژه موردنظرش ثروت زیادی دارد به شرط دریافت مهریه در قالب پول نقد یا مِلک به عقد او درمی‌آمد و در کم‌تر از ۳ ماه با شگردهایی از قبیل خوراندن دارو و خفه کردن شخص را به قتل می‌رساند.

حوادث سیر تا پیاز قتل‌های زنجیره‌ای کلثوم ننه + فیلم

کلثوم (زاده ۱۳۴۶ در روستای ملک‌آباد بالا) قاتل زنجیره‌ای زن اهل ایران است. او پس از آن‌که در شهریور ۱۴۰۲ به ظن دست داشتن در مرگ همسر ۸۲ ساله‌اش بازداشت شد به قتل ۱۱ نفر دیگر طی ۹ سال اعتراف کرد. هر چند بررسی‌ها نشان می‌دهند که کلثوم در این سال‌ها ۱۳ شوهر صیغه‌ای داشته که همگی جان شان را از دست داده‌اند و احتمال می‌رود آمار قربانیان او بیش از این باشد. او پس از مهین قدیری دومین قاتل زنجیره‌ای زن ایرانی به‌شمار می‌آید.

شگرد کلثوم ننه چه بود؟

کلثوم با حضور در گعده‌های زنانه از زندگی‌اش و اینکه تمایل دارد به عقد موقت مردی سالخورده که تنها زندگی می‌کند در بیاید سخن می‌گفت. او به این ترتیب با افرادی که برای پدر سالخورده و تنهای‌شان به‌دنبال همدم می‌گشتند آشنا می‌شد. کلثوم پس از اطمینان از این‌که سوژه موردنظرش ثروت زیادی دارد به شرط دریافت مهریه در قالب پول نقد یا مِلک به عقد او درمی‌آمد و در کم‌تر از ۳ ماه با شگردهایی از قبیل خوراندن دارو و خفه کردن شخص را به قتل می‌رساند. او قرص قند یا فشار خون را در نوشیدنی‌های مختلف حل می‌کرد و به قربانی می‌داد. در مرتبه‌های اول و زمانی که حال قربانی بد می‌شد کلثوم او را به بیمارستان می‌رساند و ظاهراً نجاتش می‌داد اما در مرحله‌های بعد با بالا بردن دوز دارو آن‌ها را بی‌حال می‌کرد و می‌کشت و چون سابقه قبلی داشتند کسی به نحوه مرگ‌شان مشکوک نمی‌شد. در یکی از اولین قتل‌ها، کلثوم قربانی را با الکل صنعتی مسموم و سپس با بالش خفه کرده‌ است.

کلثوم-قاتل۱

کلثوم قتل‌هایش را در شهرهای ساری، نکا، محمودآباد، بابل و قائم‌شهر مرتکب شده‌ است. او قربانیانش را از شهرهای مختلف انتخاب می‌کرد تا ردی از خود باقی نگذارد.

بر خلاف اکثر زنان شوهرکُش که معمولاً انگیزه‌شان از قتل همسرشان سوء رفتارهای اوست، کلثوم با هدف انتفاع مالی و نقشه از پیش مشخص با قربانیان ازدواج می‌کرده‌ است. با این وجود او تمام پول و املاکی را که به عنوان مهریه دریافت می‌کرد به تنها دخترش منتقل کرده ‌است.

قربانیان بیوه سیاه چه کسانی بودند؟

میراحمد (میرکمال) عمرانی مرد ۶۹ ساله‌ای بود که در ۱۲ تیر ۱۳۹۲ کلثوم را به عقد دائم خود درآورد و یک ماه بعد درگذشت. عمرانی ۴۰ سکه مهر کلثوم کرده‌بود اما ورثه‌اش که به کلثوم مشکوک شده بودند از پرداخت مهریه سر باز زدند. به گفته فرزند عمرانی «کلثوم فقط توانست-با کارت بانکی عمرانی که نزد او بود-حقوق عمرانی را برای خودش بردارد به‌علاوه این‌که تمام لوازم خانه حتی چیزهایی که برای خودش هم نبود را به کمک دختر و دامادش بردند».

اسماعیل بخشی مرد ۶۲ ساله‌ای بود که در سال ۱۳۹۵ با کلثوم عقد دائم کرد و پس از حدود ۲ ماه درگذشت. کلثوم از ورثه بخشی درخواست کرد به‌جای مهریه ۱۲ سکه‌ایش، سه میلیون تومان پول به‌علاوه یک یخچال و یک دستگاه ماشین لباسشویی به او بدهند.

گنجعلی حمزه‌ای مرد ۸۳ ساله‌ای بود که در مهر ۱۴۰۱ با کلثوم ازدواج موقت کرد و پس از ۴۳ روز درگذشت. به گفته فرزند حمزه‌ای، خانواده مقتول معادل مهریه ۲۰ سکه‌ای کلثوم به او النگو، لباس، وسیله و پول نقد داده‌اند.

غلامرضا بابایی مرد ۸۲ ساله‌ای بود که در تیر ۱۴۰۲ کلثوم را به عقد موقت خود درآورد. پس از مرگ غلامرضا در مرداد ۱۴۰۲ کلثوم اصرار داشت مهریه ۵۰۰ میلیونی‌اش را بگیرد اما خانواده بابایی که به کلثوم شک کرده بودند وجهی پرداخت نکردند و از او شکایت کردند.

قتل ناموفق

در سال ۱۳۹۹ کلثوم در بابُل به عقد موقت مردی ۸۲ ساله به‌نام مسیح نعمتی درآمد. کلثوم پس از پنج، شش ماه زندگی شبی در شربت مسیح دارو ریخت تا او را به قتل برساند اما داروها بر مسیح اثر نکرد و چون در لحظه ارتکاب جنایت هوشیار بود کلثوم را فراری داد. مهریه کلثوم در آن ازدواج ۷۰ میلیون تومان بود و خانواده نعمتی چون نمی‌خواستند چنین مبلغی پرداخت کنند علیه او اقدام قانونی نکردند.

کلثوم

کلثوم چگونه لو رفت؟

آخرین قربانی کلثوم، غلامرضا بابایی ۸۲ ساله بود که با مهریه ۵۰۰ میلیون تومانی او را صیغه کرده بود. او پس از مدت کوتاهی به کلثوم مظنون شد. بابایی چند روز پیش از مرگش به فرزندانش گفته بود که کلثوم به زور به او قرص قلب و فشار خون می‌دهد و هر بار که نوشیدنی‌های کلثوم را می‌خورد از حال می‌رود. او چند روز بعد از گفتن این جمله‌ها جانش را از دست داد و فرزندانش که به مرگش مشکوک شده بودند از کلثوم به اتهام قتل شکایت کردند. او پس از بازداشت اعتراف کرد با حل کردن تعداد زیادی قرص فشار خون در ظرف آب، طی چند مرحله همسرش را بی‌حال و در نهایت با حوله خفه‌اش کرده ‌است.

زندگینامه قاتل مردان مازندرانی

کلثوم یک خواهر و دو برادر دارد. یکی از برادرهایش فرهنگی است و دیگری که قبلاً عضو شورای محل بوده، نانوایی مشهوری در ساری دارد. خواهر کلثوم هم ازدواج کرده و خانه‌دار است.

کلثوم مجموعاً هجده بار ازدواج کرده و طبق اطلاعات مندرج در شناسنامه‌اش پنج همسر دائمی داشته ‌است. او در ازدواج دومش صاحب دو فرزند پسر و دختر شد. پسر کلثوم در نوجوانی به دلیل نامشخصی درگذشت و گمانه‌های مختلفی مانند بیماری، اعتیاد و غرق شدن در دریا درباره مرگ او وجود دارد. دختر کلثوم هم پس از ازدواج از روستای‌شان نقل مکان کرد.

در زمان دستگیری کلثوم گفته شد که او در ۱۱ سالگی با نخستین همسرش ازدواج کرده‌ است اما مدتی بعد یکی از نزدیکان او در مصاحبه‌ای گفت که اولین ازدواج کلثوم در سن ۱۸ سالگی و با یک فرد «مشکل‌دار ذهنی و جسمی» بوده ‌است. این ازدواج خیلی زود به طلاق انجامید و کلثوم به عقد مردی به نام «علی‌جان» از روستای وِلاشِد درآمد. به گفته راوی، علی‌جان پیر و معتاد بود و دست بزن داشت. او از ازدواج قبلی‌اش چند پسر داشت که آن‌ها هم در حمایت از پدرشان با چوب و شلنگ کلثوم را کتک می‌زدند. پس از آن‌که کلثوم فرزنددار شد، تهمت‌های اخلاقی هم به کتک‌ها افزوده شد. پس از چند سال زندگی مشترک که علی‌جان درگذشت، پسرهایش کلثوم را به قتل او متهم کردند و کلثوم هم این اتهام را انکار نکرد. با این‌حال به گفته راوی زمانی که علی‌جان از کار افتاده بود کلثوم کاملاً به او رسیدگی می‌کرد و حتی به خاطر نبودن حمام در خانه، او را به کول می‌گرفت و به حمام عمومی روستا می‌بُرد.

در ادامه به مرور جدیدترین فیلم‌های منتشر شده از این قاتل زن می‌پردازیم:

*کلثوم، قاتل سریالی مازندرانی به کشتن ۱۱ مرد اعتراف کرد*

*ماجرای کلثوم، قاتل سریالی مردان مازندران*

*گفتگو با خانواده یکی از قربانیان کلثوم، قاتل سریالی*

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها