|
کدخبر: 307166

مرد جوان کرجی زندگی ۴ نفر را نجات داد + جزئیات

خانواده پسر ۱۹ساله که بر اثر تصادف مرگ‌مغزی شده بود، قلب، دو کلیه و کبدش را به چهاربیمار هدیه و به آنها زندگی بخشیدند.

حوادث مرد جوان کرجی زندگی ۴ نفر را نجات داد + جزئیات

بهداد علی‌پرست ۱۹ساله، اولین روز شهریور امسال با یکی از دوستانش از خانه‌شان در کرج سوار پرایدی شدند تا برای تفریح آخر هفته به جاده چالوس بروند اما ساعاتی بعد خودرویشان به کوه کنار جاده برخورد کرد. دوستش به طور سطحی مصدوم شد اما بهداد به شدت آسیب دید. با حضور نیروهای امدادی به محل حادثه، بهداد به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد. سه‌شنبه هفته گذشته مرگ مغزی‌اش تائید و به بیمارستان سینای تهران منتقل و روز بعد اعضای بدن او به چهار بیمار پیوند زده شد. هر‌چند او با همه آرزوهایش این دنیا را ترک کرد اما آرزوهایش در بیماران دیگر رنگ و بوی جدید به خود گرفت.

برادر داغدیده بهداد دراین باره  گفت: برادرم پشت کنکوری بود و کارهم می‌کرد. مهربان بود و مرگش هم با بخشندگی همراه بود. در تصادف استخوان فکش شکسته و به سختی حرف می زد. چند روزی از بستری‌اش گذشته بود و امید داشتیم بهتر شود و به خانه بازگردد. اما یکشنبه هفته گذشته یکی ازپرستاران بیمارستان تلفنی با ما حرف زد و خواست برای انجام کارهای بستری او کارت ملی و شناسنامه‌اش را را تحویلشان دهیم.

وی افزود: خودمان را به آنجا رساندیم اما  گفتند هوشیاری‌اش به عدد۳ رسیده، حالش وخیم است همه تلاش‌ها را انجام دادند اما دیگر امیدی نیست. من و خانواده‌ام با شنیدن این حرف‌ها شوکه شدیم. یک شبانه روز دیگر تحت‌نظر پزشکان بود و بعد مرگ مغزی‌اش تائید شد. باورمان نمی‌شد اودیگر میان‌مان نیست. به ما گفتند تا فرصت است می‌توانید اعضای بدن او را به بیماران اهدا کنیم. با پدرو مادرم حرف زدم و آنها هر چند داغ سنگین برادرم در دلشان بود اما برای شادی روحی او و نجات بیماران دیگر رضایت دادنداعضای بدن او اهدا شود. پیکر برادرم به بیمارستان سینای تهران  منتقل شد و هشتم شهریور امسال اعضای بدن او اهدا شد. هرچند او دیگر در میانمان نیست اما بهدادهای دیگرهنوز زنده‌اند و امید به زندگی دارند.

دکتر محسن همتی، کوردیناتور ارشد و هماهنگ‌کننده واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تهران دراین باره گفت‌: با رضایت خانواده پسر ۱۹ساله، قلب، دو کلیه و کبد او به چهاربیمار پیوند و به آنها زندگی دوباره هدیه کرد.

 

 

منبع: جام جم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها