|
کدخبر: 305232

۲۹ کشته و زخمی در تصادف اتوبوس زائران ایرانی با تریلی

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مصدومیت و فوت ۲۹ زائر ایرانی در پی حادثه تصادف یک تریلی با اتوبوس در محور بصره به ناصریه کشور عراق خبر داد.

حوادث ۲۹ کشته و زخمی در تصادف اتوبوس زائران ایرانی با تریلی

 سید‌ نادر نقیبی ‌اظهار کرد: ‌۲۳ مصدوم و ۶ فوتی ایرانی حادثه تصادف دو خودروی سنگین تریلی و اتوبوس در محور بصره به ناصریه در عراق در دو مرحله از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شدند.

 سیدنادر نقیبی افزود: ‌پس از تماس با مرکز پست فرماندهی حادثه ICP مستقر در مرز شلمچه مبنی بر تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران حسینی در محور بصره به ناصریه کشور عراق، بلافاصله مقدمات تحویل حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیک‌ترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و تعداد ۱۶ مصدوم ‌از طرف عراق تحویل گرفته شدند.

نقیبی افزود: در ادامه انتقال زائرین حادثه دیده در کشور عراق، پس از تماس دوم در ساعت ۰۰:۱۵ بامداد چهارشنبه ۸ شهریورماه با مرکز پست فرماندهی حادثه مستقر در شلمچه، ۶ نفر فوتی و ۷ مصدوم ایرانی از طریق مرز شلمچه تحویل گرفته شدند که بلافاصله مقدمات انتقال حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و مصدومان از طرف عراق تحویل گرفته شدند.

نقیبی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن خودروهای اورژانس و تحویل مجروحان، اقدامات تریاژ و امداد بر بالین مصدومان انجام و ضمن دریافت خدمات درمانی در نقطه صفر مرزی، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مصددمان را به بیمارستان طالقانی شهرستان آبادان انتقال دادند.

 

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها