|
کدخبر: 298065

۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز گفت: ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند.

حوادث ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند

جواد پهلوان‌زاده در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های ارس منطقه تاتار با حضور مأمورین منابع طبیعی، محیط‌زیست و مرتع‌داران پس از ساعت‌ها تلاش اطفا شد و نیروهای بسیج نیز به حالت آماده‌باش بودند.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی بیش از ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند، عامل انسانی را دلیل آتش‌سوزی دانست و افزود: متأسفانه بر اثر سهل‌انگاری انسانی چنین اتفاقی رخ داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز حاصل این سهل‌انگاری را از بین رفتن بیش از ۲۰۰ درخت با ارزش ارس که تأثیر زیادی در حفظ و نگهداری خاک دارد دانست و گفت: وجود گونه‌های بالشتکی (انواع گون‌ها) بر گسترش آتش‌سوزی تأثیر بسزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: وجود لاشبرگ درختان ارس و انباشته شدن آنها در زیر درختان باعث کندی اطفا و طولانی شدن حریق بوده است.

پهلوان‌زاده از همه بهره‌برداران و گردشگران و دوست‌داران طبیعت خواست: در زمان حضور در مراتع و جنگل‌ها حتماً از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به ترک محل نمایند.

وی اظهار کرد: مرتع تاتار در بالاسر روستای ریشخوار حدود ۱۰۰ کیلومتری شهر درگز قرار دارد و برای رسیدن به آن با خودرو حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان‌بر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز عنوان کرد: اگرچه عصر دیروز مراتع و جنگل‌های ارس طعمه حریق شدند اما تا ظهر امروز عملیات لکه‌گیری آتش و جلوگیری از حریق مجدد ادامه داشت.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها