|
کدخبر: 269857

افزایش تعداد فوتی‌های امام‌زاده داوود به ۲۰ تن

استاندار تهران با بیان اینکه همزمان با سیل امام زاده داوود مواجه با سیل فیروزکوه شده بودیم گفت: در شمیرانات، دماوند و پردیس و پاکدشت با مسئله جدی روبرو بودیم.

استاندار تهران از کشف یک جسد دیگر طی سیل امام زاده داوود گفت: فوتی‌های سیل امام زاده داوود به ۲۰ نفر رسید و ۱۳ فوتی و ۲ مفقودی در فیروزکوه ثبت شده است.

محسن منصوری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت امدادرسانی سیل در استان تهران اظهار داشت: سیل امسال در استان تهران ۶ شهرستان را درگیر و مسائل جدی را برای آن‌ها رقم زد و سیل از شهرستان تهران و از امام زاده داوود آغاز شد و ساخت و ساز‌های غیرمجاز که طی سال‌های گذشته در این منطقه داشتم کنار مسدودی رودخانه تا این لحظه ۱۹ نفر فوتی داشتیم و تقریباً تمام مفقودی‌ها تعیین تکلیف شدند و یک نفر به فوتی‌های امام زاده داوود امروز اضافه شده است.

منصوری با بیان اینکه همزمان با سیل امام زاده داوود مواجه با سیل فیروزکوه شده بودیم گفت: در شمیرانات، دماوند و پردیس و پاکدشت با مسئله جدی روبرو بودیم.

استاندار تهران بیان داشت: در همان شب اول سیل پس از امام زاده داوود در فیروزکوه حاضر شدیم و منطقه زرین دشت و روستای مزداران بیشترین آسیب و خسارت داشتیم.

وی با اشاره به اینکه طی اعلام قبلی در فیروزکوه ۱۱ فوتی و ۴ مفقودی داشتیم افزود: امروز صبح ۲ جسد دیگر پیدا شد که مجموعاً در فیروزکوه ۱۳ شناسایی و ۱۳ فوتی قطعی داشتیم و تنها ۲ مفقودی دیگر داریم که انشاالله سعی می‌کنیم تا پایان امشب تعیین تکلیف شوند.

منصوری اظهار داشت: از همه مردم فیروزکوه که در امر امدادرسانی تلاش می‌کنند کمال تقدیر را داریم و به همه خانواده‌هایی که طی سیل داغدار شده اند تسلیت میگوییم و سعی می‌کنیم تا بر طرف شدن مشکلات به نمایندگی از دولت در کنارشان باشیم.

استاندار تهران عنوان داشت: بیشترین ادوات و تجهیزات در این منطقه وجود دارد و از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات با هیچ کمبودی روبرو نیستیم و با توجه به برخی محدودیت‌ها میدان کار از این وسیع‌تر نمی‌شود.

وی گفت: فاز‌های بعدی خدمت رسانی و لایروبی از کوچه‌ها و منازل نیز در دست اقدام است و برخی روستا‌ها نیز توسط شهرستان‌های معین در حال بهسازی می‌باشد.

منصوری گفت: سرعت خدمت رسانی به دلیل بلوک بندی انجام شده توسط نهاد‌ها و دستگاه‌ها از دریوز افزایش یافته و امید داریم که در کمترین زمان ممکن کار به اتمام برسد و فاز دوم نیز طبق برنامه ریزی‌های انجام شده صورت خواهد گرفت.

استاندار تهران عنوان داشت: رئیس جمهور شخصاً در چند نوبت پیگیر موارد و مشکلات مردم هستند و تمام امکانات را فراهم می‌کنند و دستور برآورد خسارات داده شده و اطلاعات برای دولت ارسال خواهد شد تا حتی الامکان خسارات توسط دولت جبران شود.

منبع: مهر

ارسال نظر