|
کدخبر: 254391

کشف ۴۶۰ دستگاه ماینر در این استان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از کشف و ضبط بیش از ۴۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز طی سال گذشته در شهرستان سنندج خبر داد.

هیوا لهونیان کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تمایل برای فعالیت دربازارمالی ارز‌های دیجیتال، شاهد افزایش تقاضا برای نصب و استفاده غیر مجاز از ماینر‌ها در سطح استان هستیم.

وی ارزش این تعداد ماینر کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته موفق به شناسایی تعدادی واحد تولیدی و مسکونی شدیم که با استفاده از برق با یارانه دولتی و به صورت غیرمجاز ارزدیجیتال تولیدمی کردند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: سواستفاده برخی مشترکان ازانرژی برق واقدام به استخراج ارزطی در یکی دوسال اخیرمنجربه بروزخسارات قابل توجهی به شبکه برق شده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از شهروندان خواست به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمر و پایدار همکاری لازم را با شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها