|
کدخبر: 246916

دستور به اینترپل برای دستگیری قاتل تاجر ایرانی در ترکیه

تحقیقات در پرونده قتل مرد تاجر نشان می دهد که فردی آشنا با انگیزه سرقت ۵۰۰ میلیونی تومانی جان او را گرفته و پس از آن به ترکیه گریخته است.

مدتی قبل گزارش ناپدید شدن مردی ۷۰ ساله که ساکن یکی از مناطق شمالی تهران بود به پلیس اعلام شد. یکی از فرزندان او گفت: پدرم تاجر و پولدار بود.

او آخرین بار با یکی از دوستانش به نام جمشید که به تازگی با او آشنا شده و مردی جوان است قرارداشت. آنطور که پدرم می گفت قرار بود با مرد جوان به طباخی بروند و کله پاچه بخورند اما از همان زمان او ناپدید شد.

پدرم تنها زندگی می‌کرد و وقتی به خانه‌اش رفتیم، آنجا کاملا بهم ریخته بود و حتی ماشینش نیز در پارکینگ نبود. پس از آن با جمشید تماس گرفتیم اما او مدعی شد که چون کار مهمی برایش پیش آمده قرارش با پدرم بهم خورده و از او بی خبر است.

کشف جسد

از لحظه ای که گزارش ناپدید شدن مرد تاجر به پلیس اعلام شد گروهی از ماموران اداره چهارم پلیس آگاهی تهران جست و جو برای یافتن وی را شروع کردند. در ابتدا شماره پلاک خودروی مرد گمشده در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه چند روز بعد به پلیس تهران خبر رسید که جسد سوخته مردی در یک مخروبه در حوالی کرج کشف شده است.

مشخصات ظاهری جسد با تاجر گمشده مطابقت داشت و بررسی‌ها نشان می‌داد که او ابتدا با ضربات چاقو به قتل رسیده و بعد عامل جنایت جسد را به آتش کشیده است. در این شرایط بود که خانواده تاجر گمشده راهی پزشکی قانونی شدند و جسد را شناسایی کردند. در ادامه تحقیقات معلوم شد که مقتول در جای دیگری به قتل رسیده و بعد قاتل جسد او را به کرج برده و در آنجا آتش زده است.

پرونده این حادثه مرموز برای انجام تحقیقات بیشتر به اداره دهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد و کارآگاهان جنایی با انجام تحقیقات گسترده پی بردند که همزمان با گم شدن مقتول از حساب های بانکی او ۵۰۰ میلیون تومان برداشت شده است.

فردی که پول از حساب مقتول برداشت کرده بود، جمشید یعنی همان مرد آشنایی بود که به تازگی با مقتول آشنا شده و روز حادثه با وی قرار داشت. در این شرایط تمام حساب های مقتول مسدود شد و با چیده شدن پازل ها در کنار هم برای پلیس محرز شد که کسی جز مرد آشنا قاتل مرد تاجر نیست.

 بررسی ها حکایت از این داشت که او مدتی قبل با مقتول آشنا شده و با یکدیگر مراودات کاری داشته‌اند و به همین دلیل هر ازگاهی به خانه مقتول رفت و آمد داشته است.

ماموران برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر راهی محل زندگی مقتول شدند و سرایدار خانه گفت که روز حادثه ورود جمشید به خانه مقتول را دیده بود اما دیگر متوجه نشده بود که او چه زمانی از آنجا خارج شده است. با توجه به این اطلاعات معلوم شد که جمشید پس از آنکه جان مرد تاجر را گرفته، ۵۰۰ میلیون تومان از حساب او برداشت کرده و گریخته است.

در این شرایط دستور بازداشت این مرد صادر شد اما وقتی ماموران مخفیگاه او را شناسایی کردند معلوم شد که وی همان روزی که مقتول ناپدید شده، پس از سرقت از حساب وی بلیط تهیه کرده و با هواپیما به ترکیه گریخته است. دراین شرایط نام او در لیست مجرمان تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت تا به زودی متهم در کشور ترکیه دستگیر و تحویل ایران شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها