|
کدخبر: 205732

نوه شیاد به پدربزرگش هم رحم نکرد!

سه عامل کلاهبرداری با ترفند فروش سوالات کنکور در فضای مجازی در شهرستان سرخس دستگیر شدند.

حوادث نوه شیاد به پدربزرگش هم رحم نکرد!

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: در پی رصد و پایش فضای سایبری دستگیری باند فروش سوالات کنکور در سرخس کارشناسان پلیس فتا متوجه فعالیت غیرقانونی کانال تلگرامی با تعداد قابل توجهی از اعضا شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد گردانندگان این کانال تلگرامی با وعده انتشار سوالات کنکور اقدام به فریب و اخذ مبالغی از یک میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۸۹ نفر از داوطلبان کنکوری بازیچه شیادان اینترنتی شدند افزود: کارشناسان پلیس فتا با یکسری اقدامات فنی مردی سالخورده را در یکی از شهرستانهای استان خراسان رضوی که ظاهرا کانال تلگرامی توسط وی ایجاد شده بود شناسایی کردند اما مشخص شد مرد سالخورده حتی گوشی هوشمند ندارد.

سرهنگ جهانشیری گفت: در پی تلاش‌های بی وقفه کارشناسان پلیس فتا شهرستان سرخس مشخص شد نوه فرد شناسایی شده که دانشجوی سال اول دانشگاه است با همدستی ۲ نفر دیگر از دوستانش با در دست داشتن کارت ملی پدربزرگ خود اقدام به دریافت سیم کارت کرده و در ادامه با ایجاد کانال تلگرامی با نام فروش سوالات کنکور از داوطلبین کنکوری مبالغی در حدود ۷۰۰میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: پرونده برای تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی تحویل شده است.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها