|
کدخبر: 202875

بیهوش کردن مردان توسط زن جوان و سرقت از آنان! + عکس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)پایتخت اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش مانتوهای ارزان قیمت، از بنده کلاهبرداری کرده‌اند.

پلیس تهران بزرگ امروز (سه‌شنبه) از دستگیری عامل کلاهبرداری میلیونی اینستاگرام، زن عامل بیهوشی مردان و سرقت از آنان، سارق سابقه‌دار، زن موادفروش با ۱۴ کیلوگرم تریاک، توقیف نیسان حامل ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر و کشف کالای قاچاق از پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی ادامه داد: شاکی اظهار داشت، در فضای مجازی به دنبال خرید یک مانتوی مناسب برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تصاویری از مانتوهای بسیار زیبا با قیمت های فوق العاده مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور وارد آن شدم و مبلغی برای خرید یک مانتو برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکردم.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش مانتو شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه مجرم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش مانتو با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

وی با اشاره به پرداخت نکردن بیعانه به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود بهره می‌برند.

کلاهبرداری

بیهوش کردن مردان میانسال توسط زن جوان و سرقت از آنان

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته شاکی اعلام کرد که با زن جوانی در ترمینال آشنا شدم، وی مدعی بود که جا و مکانی ندارد و بی خانمان است، چون جایی برای ماندن نداشت، او را به خانه ام دعوت کردم، اما زمانی که زن جوان به نام سمیه وارد خانه‌ام شد از فرصت استفاده کرد و داخل چای داروی بی‌هوشی ریخت و من بی‌هوش شدم، وقتی به هوش آمدم متوجه سرقت طلا و پول‌های داخل خانه ام شدم.

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی افزود: در بررسی‌ها کارآگاهان پلیس با شکایتی مشابه در محدوده پایگاه هشتم‌ پلیس آگاهی پایتخت مواجه شدند؛ باتوجه به شگرد و شیوه مشابه سرقت ها و از آنجایی که هر دو شاکی مردان تنها و میانسال بودند این احتمال از سوی تیم تحقیق مطرح شد که سرقت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است.

وی گفت: در نهایت با اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی مخفیگاه زن جوان در محدوده میدان شوش شده و متهم را بازداشت کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: سمیه در تحقیقات ابتدایی به سرقت‌های سریالی به این شیوه در شهرستان‌های شیراز، مشهد، دماوند، ... و تهران اعتراف کرد و اعلام داشت وقتی از همسرم جدا شدم از شهرستان به تهران آمدم، چون راهی برای کسب درآمد نمی شناختم، تصمیم گرفتم مانند فیلم ها به سراغ مردان میانسال و تنها بروم و به این بهانه که جایی برای ماندن ندارم وارد خانه شان شده و در فرصتی مناسب و ریختن داروی بیهوشی در چای، نقشه سرقتم را اجرا کنم.

به گفته وی، تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

زن مواد فروش با بیش از ۱۴ کیلوگرم تریاک و سلاح سرد به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: به دنبال ارجاع چندین فقره شکایت و گزارش مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از فروشندگان مواد مخدر در جنوب تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران پایگاه دهم این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند ادامه داد: با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم مشخص شد محدوده مخفیگاه نامبرده در محله‌ای در جنوب پایتخت است، به همین منظور ماموران در بررسی‌های بیشتر و دقیق تر منزل وی را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهم شده و ضمن دستگیری وی موفق به کشف ۱۴ کیلو و ۲۷۰ گرم تریاک، ۱۷ میلیون تومان وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر، ۲ قبضه قمه، یک دستگاه شوکر و مقادیری آلات و ادوات فروش و مصرف مواد مخدر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این زن مواد فروش که از توزیع کنندگان سابقه‌دار در جنوب پایتخت است پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

توقیف نیسان پدر و پسر مواد فروش با ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اعلام کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ مأموران عملیات ویژه این پلیس با اشراف اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر جابه جایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از یکی از استان های جنوبی کشور به پایتخت مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی ‌های میدانی و پایش‌های لازم خودروی قاچاقچیان را رصد و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در یک اقدام ضربتی متهمان را با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان متوقف کردند.

وی اظهار اشت: مأموران با متوقف کردن یک دستگاه خودرو نیسان پدر و پسر قاچاقچی را دستگیر و بازرسی از خودرو مقدار ۷۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

کشف کالای قاچاق در پژو ۴۰۵

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: بیست و چهارم شهریور ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده بزرگراه آزادگان به یکدستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به همراه یک نفر سرنشین مظنون می‌شوند، که پس از بررسی مشخص می‌شود خودرو فاقد اصالت است، اما راننده به محض دریافت دستور ایست، بر سرعت خود افزوده و با حرکات مارپیچی، از محل متواری می‌شود .

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند گفت: ماموران با استفاده از علائم هشدار دهنده سعی در آرام کردن و توقف خودرو داشتند اما متهم برای فرار وارد آزاد راه تهران - قم شده و پس از مسافتی به سمت قم دور زده و به صورت خلاف جهت خودروهای عبوری به سمت تهران به فرار خود ادامه می‌دهد، در نهایت پلیس برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر و با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه برای متوقف کردن راننده پژو به سمت لاستیک عقب خودرو شلیک می‌کنند که در نهایت پس از مسافتی خودرو به سمت زمین‌های کشاورزی کنار آزادراه هدایت و متوقف می‌شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی اعلام کرد: پس از دستگیری متهم، در بازرسی از داخل خودرو، یک قبضه سلاح سرد (شمشیر)، یک کلت پلاستیکی، اصل پلاک با اصالت خودرو موصوف و فاقد سابقه و اقلامی به ظن قاچاق کشف و نهایتا خودرو به همراه اقلام کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی فاتب شد.

دستگیری سارق سابقه‌دار پس از تعقیب و گریز

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: بیست و چهارم شهریور ماه کارآگاهان گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ حین گشت‌زنی در محدوده فدائیان اسلام به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده که پس از بررسی مشخص شد، خودرو سرقتی است؛ کارآگاهان با استفاده از علائم هشدار دهنده سعی در توقف خودرو داشتند اما راننده آن پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد خیابان های فرعی خزانه شده و با حرکات مارپیچی و سرعت بسیار زیاد باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری می‌شود.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند خاطرنشان کرد: پلیس برای جلوگیری از فرار و خسارت‌های بیشتر با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی می‌کند که در نهایت پس از مسافتی به علت سرعت بسیار زیاد و عدم توانایی کنترل خودرو توسط سارق با کنار جدول برخورد و متوقف می شود.

یوسفوند افزود: پلیس، متهم به هویت چنگیز را دستگیر کرده و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد وی دارای سوابق متعدد سرقت موتورسیکلت و توزیع موادمخدر است.

به گفته وی، نهایتاً خودرو به پارکینگ منتقل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها