|
کدخبر: 205603

این پسر ۱۷ ساله یک کلاهبردار حرفه ای بود! + جزییات پرونده

کلاهبردار نوجوان ارز دیجیتال دستگیر شد.

حوادث این پسر ۱۷ ساله یک کلاهبردار حرفه ای بود! + جزییات پرونده

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری نوجوانی که از طریق ایجاد کانال و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال دست به کلاهبرداری زده بود ، خبر داد.

سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به میزان ۷۷۷۵.۰۲۹۴ ارز دیجیتال معادل ۲.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهم با راه‌اندازی کانال آموزشی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ در زمینه مشاوره در خریدوفروش ارز دیجیتال فعال و اقدام به فریب قربانیان خود و دریافت ارز دیجیتال کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت: متهم به جهت پنهان کردن ردپای خود مبالغ دریافتی را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده و هیچ سرنخی برای شناسایی باقی نگذاشته بود اما کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم که ۱۷ سال سن داشت را دریکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام شدند و متهم را با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و ادله جرم را ضبط کردند.

سرهنگ علی عباسی کسانی به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند اعتماد به افرادی که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شده و هیچ شناختی نسبت به ایشان ندارند اشتباه بوده و دربسیاری از مواقع به کلاه‌برداری منجر می‌شود همچنین باید از معامله با ارزه‌ای دیجیتال با توجه به پیچیدگی رسیدگی و تمایل کلاه‌برداران به استفاده از آن اجتناب کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها