|
کدخبر: 191074

کشف گنج قدیمی در اسدآباد + عکس

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از دستگیری عوامل حفاری غیر مجاز یک منزل در این شهرستان خبر داد.

حوادث کشف گنج قدیمی در اسدآباد + عکس

گنج در همدان پیدا شد. این گنج چند مرد را به دردسر انداخت. تا کنون ۵ مورد کشف گنج در این شهرستان اعلام شده است. گنج در یکی از منازل اسد آباد کشف شد. و عوامل حفاری غیر مجاز برای گنج دستگیر شدند.

کامران اکبری شایگان اظهارکرد: در پی اعلام گزارش حفاری غیر مجاز در یکی از منازل شهر اسدآباد و هماهنگی و پیگیری ریاست اداره حراست اداره کل و عوامل یگان حفاظت شهرستان اسدآباد با نیروی انتظامی شهرستان با کسب مجوز ورود به منزل عوامل این حفاری غیر مجاز دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری پنج متهم و کشف و ضبط ادوات حفاری از متهمان و تحویل متهمان به نیروی انتظامی افزود: در این حفاری سفال‌های شکسته تاریخی و مطالعاتی کشف شد.

اکبری شایگان در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون پنج مورد حفاری در سطح شهرستان کشف و در این حفاری‌ها کشف شده ۱۸ نفر دستگیر شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در کشف موارد حفاری‌ها از ابتدای سال تاکنون خاطر نشان کرد: در یک مورد از حفاری‌های کشف شده امسال تعداد هشت نفر دستگیر شدند که دلایل این اقدام حفاران را مشکلات اقتصادی، بی پولی و آرزوی ره صد ساله را یک شبه طی کردن می‌توان دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع دستی دارند، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰نفر از فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسدآباد بیمه تأمین اجتماعی و ۲۵۰نفر بیمه روستایی و عشایری هستند.

اکبری شایگان گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۶ کارگاه صنایع دستی بوده که از این تعداد، ۱۲ کارگاه صنایع دستی به میناکاری اختصاص دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان، افزود: از این تعداد واحدهای صنایع دستی خانگی در رشته‌های مختلف بیش از ۱۰۰ واحد به کارگاه‌های خانگی میناکاری اختصاص دارد.

اکبری شایگان میناکاری را از جمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد برشمرد و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

وی کارگاه‌های صنایع دستی خانگی این شهرستان را در زمینه‌های نقاشی سفال(میناکاری)، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی و چرم عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر ۱۲ کارگاه میناکاری در شهرستان سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و یک کارگاه ملیله‌کاری در شهرستان دارای فعالیت بوده و ۵۰۰نفر از هنرمندان اسدآبادی به هنر نقاشی روی سفال اشتغال دارند.

شایگان ادامه داد: شهرستان اسدآباد دارای چهار کارگاه بزرگ در بحث میناکاری و نقاشی روی سفال در شهر اسدآباد، بادخوره ،خاکریز و مزرعه‌بید بوده که با توجه به زیبایی و کیفیت کار در میناکاری و نقاشی سفال این تولیدات صنایع دستی شهرستان به استان‌های مختلف چون تهران، تبریز، اصفهان توسط این کارگاه‌ها ارسال و صادر می‌شود

منبع: رکنا
  • ناشناس ارسالی در

    بهتر ازاین دیگه نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها