|
کدخبر: 189723

دستگیری یک باند تبهکار سریالی

گزارش سرقت هایشان یکی پس از دیگری به کلانتری الهیه اعلام می شد.

حوادث دستگیری یک باند تبهکار سریالی

شگردشان در همه سرقت ها یک شکل بود و با خسارت زدن به خودروهای مردم، هرچه به دستشان می آمد را با خود می بردند. باتری، ضبط و پخش، مدارک هویتی، کارت بانکی و حتی رینگ و لاستیک خودروها.

تحقیقات این پرونده آغاز شده بود که مأموران دایره تجسس کلانتری با استفاده از تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته یکی از خیابان ها به سرنخ هایی از متهمان دست یافتند. بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که سارقان ۲مرد جوان هستند که به وسیله یک دستگاه خودرو تیبا و پژو ۲۰۶ به صورت شبانه به سراغ خودروهای پراید و ۲۰۶ رفته و با خسارت وارد کردن به در ها به آن ها دستبرد می زده اند.

یکی از متهمان کمی دورتر با خودرو خود کشیک همدستش را می داده و دیگری نیز نقشه شوم خود را عملی می ساخته است.

شناسایی متهم در اقدسیه

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم های گشت نامحسوس کلانتری الهیه به ۲دستگاه خودرو سواری تیبا و ۲۰۶ در حالی که شماره پلاک انتظامی آن ها مخدوش شده بود، مشکوک شد و آن ها را زیر نظر گرفت.

مأموران پس از استعلام از مرکز پیام پلیس دریافتند رانندگان ۲خودرو مورد نظر متهمان تحت تعقیبی هستند که از چند روز قبل مأموران دایره تجسس کلانتری در پی یافتن آن ها هستند. تعقیب خودرو متهمان از سوی عوامل انتظامی کلانتری الهیه مشهد ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون ۲سواری تیبا و ۲۰۶ را در خیابان اقدسیه متوقف کردند.

کشف حقیقت از خودرو سارقان

همه چیز درست به نظر می رسید و متهمان خود را طبیعی نشان می‌دادند و مدعی شدند که یکدیگر را نمی شناسند. اما در ادامه تحقیقات و با کشف وسایلی از خودروهای آن ها دستشان برای قانون رو شد. مجریان قانون در بازرسی از ۲خودرو سواری متهمان تحت تعقیب خود تعداد ۳حلقه رینگ و لاستیک، پلاک خودرو، پمپ باد، آچارآلات و گوشی تلفن همراه کشف کردند که در ادامه بررسی ها مشخص شد همه به تازگی سرقت شده اند.

متهمان که دیگر دستشان برای ضابطان قضایی رو شده بود به جرمشان اعتراف کردند و مشخص شد که عامل سرقت های سریالی از خودروها در منطقه الهیه آنها هستند.

به گفته فرمانده انتظامی مشهد متهمان دستگیر شده ۲مرد ۳۵ و ۳۲ ساله هستند که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند. اگرچه آن ها ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و جرمشان را انکار می کردند اما در ادامه بررسی های پلیسی بزه انتسابی خود را پذیرفتند.

بر اساس اعلام سرهنگ حسین دهقان پور متهمان در جلسه بازجویی پلیسی تاکنون به ارتکاب ۱۷ فقره سرقت از خودروهای سواری اعتراف کرده اند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و نیز شناسایی دیگر همدستانشان در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قرار گرفتند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها