|
کدخبر: 186916

فاجعه حیوانی اینبار در باغ وحش تبریز

۲ توله شیر در باق وحش تبریز به دلیل نارس بودن زایمان مادر تلف شدند.

حوادث فاجعه حیوانی اینبار در باغ وحش تبریز

بسیاری از باغ وحش‌های ایران وضعیت اسفناکی در زمینه مراقبت از حیوانات دارند. فعالان حقوق حیوانات همواره نسبت به وضعیت نامناسب باغ وحش‌ها هشدار داده‌اند. سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز نسبت به وضعیت نامناسب باغ وحش‌ها بی‌توجهی می‌کند. بسیاری از حیوانات بر اثر سوء مدیریت در باغ وحش‌ها تلف می‌شوند. حالا هم با مرگ توله شیرهای باغ وحش تبریز وضعیت این باغ وحش بار دیگر در صدر توجه علاقه مندان به محیط‌زیست قرار گرفته است.

باغ وحش تبریز از اوایل دهه نود، در زمینی به وسعت چهار هکتار در داخل محوطه مجموعه تفریحی «باغلار باغی» احداث شد.

این باغ وحش از ۳ بخش باغ پرندگان، باغ حیوانات وحشی و باغ خزندگان تشکیل شده که به‌صورت منطقه‌ای از هم جدا شده است و به ترتیب قرار گرفته‌اند.

هرچند که به علت تعداد کم حیوانات این باغ وحش همچنین وضعیت نه چندان مطلوب نگهداری حیوانات، میزان بازدید از این محل چندان زیاد نیست اما علاقه مندان به محیط‌زیست و حیوانات بر بهبود وضعیت نگهداری حیوانات در این محل تاکید دارند.

اخیرا هم خبر مرگ ۲ توله شیر در این باغ وحش خبر ساز شد که معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در همین زمینه گفت: مرگ توله شیرهای باغ وحش «باغلارباغی» تبریز به دلیل نارس بودن آنها بود.

داوود غنی پور اظهار کرد: در ۱۷ تیرماه جاری، شیر مادر باغ وحش «باغلار باغی» تبریز، زایمان زودتر از موعد انجام داده بود.

وی ادامه داد: دامپزشک باغ وحش و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی در این مدت، تلاش‌های لازم برای زنده ماندن این توله شیرها را انجام دادند، ولی به دلیل نارس بودن هر ۲ تلف شدند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها