|
کدخبر: 186694

حمله گاندو به جوان سیستانی

یک جوان به دلیل حمله گاندو در دشتیاری مورد آسیب قرار گرفت.

حوادث حمله گاندو به جوان سیستانی

وحید پورمردان گفت: در نتیجه سیلاب سیستان و بلوچستان که موجب جابه جایی گاندوها میان آبگیرها و در نتیجه نزدیک شدن به سکونتگاه‌های انسانی می‌شود، متاسفانه با حمله یک تمساح به جوان دشتیاری، وی از ناحیه دست دچار جراحت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: گاندو بر اثر جاری شدن سیلاب درجنوب استان با جریان آب بین هوتک‌ها (گویش محلی آبگیر و برکه) جابه جا می‌شوند و این موضوع موجب رفتارهای تهاجمی آنها می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ قلمرو زیستی و نزدیک شدن به زیستگاه‌های انسانی موجب بروز حادثه در اثر سیلاب می‌شود که متأسفانه این بار باعث حمله یک سر تمساح به یکی از اهالی و جراحت در ناحیه دست شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش محیط بانان و همکاران محیط‌زیست جنوب استان فرد مصدوم، بلافاصله به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل و تحت مراقبت و عمل جراحی قرار گرفت و عمل ترمیم دست نیز با تلاش و کمک تیم پزشکی با موفقیت انجام شده است.

پورمردان ادامه داد: فراموش کردن هشدارها و عدم احتیاط اهالی در چنین مواقعی موجب بروز حادثه می‌شود، با این وجود اعلام هشدارها و آموزش‌های لازم از طریق محیط‌زیست در دست اجرا بوده و تمام تدابیر لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هشدارهای لازم قبل و همزمان با جاری شدن سیلاب از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی این اداره کل اعلام شده تا هم استانی‌ها از نزیک شدن به برکه‌ها و هوتک‌های زیستگاه گاندو خودداری کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها