|
کدخبر: 182215

باند شلوارسنبادی‌ها متلاشی شد!

باند زورگیری درمشهد توسط پلیس متلاشی شد. اعضای باند زورگیری در مشهد مشهور به شلوارگشاد‌ها دستگیر شدند. این باند زورگیری باعث ترس و وحش مردم مشهد شده بودند.

حوادث باند شلوارسنبادی‌ها متلاشی شد!

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه عملیات گسترده مبارزه با زورگیری و گوشی قاپی در مشهد، شش عضو باند معروف به «شلوار گشادها» را در حالی دستگیر کردند که از ۵۴۰ فقره سرقت رمزگشایی شد.

رئیس پلیس خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر گفت: به دنبال افزایش جرایم گوشی قاپی در مشهد، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی ماموریت یافتند به صورت تخصصی به ریشه یابی این جرایم بپردازند.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: سال گذشته در همین راستا چندین شبکه بزرگ سرقت که در قالب باندهای مختلف فعالیت داشتند، با تلاش کارآگاهان و حمایت‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی در مشهد متلاشی شدند اما برخی از بازماندگان و متهمان فراری این باندها همچنان به جرایم خشن خود ادامه می‌دادند تا این که در امسال و با افزایش دوباره جرایم گوشی قاپی ماموریت ویژه‌ای به کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی سپرده شد.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه‌های مردم درباره سرقت‌های مذکور، جلسات کارشناسی همزمان با بازبینی دوربین‌های مداربسته ترافیک شهری به فرماندهی مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تشکیل شد و همه ابعاد پرونده‌های گوشی قاپی زیر ذره بین تلاش‌های تخصصی قرار گرفت.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌داد که دزدان سابقه داری که آذر سال گذشته در مشهد دستگیر و روانه زندان شده بودند دوباره بعد از آزادی از زندان با همدستی متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی، باند معروف به «شلوار گشادها» را تشکیل داده و به گوشی قاپی‌های سریع از شهروندان رو آورده‌اند.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: تحقیقات نامحسوس بیانگر آن بود که چند عضو موتورسوار این باند شلوارهایی گشاد را به تن می‌کنند و گوشی‌های سرقتی را بلافاصله درون شلوارهایشان می‌اندازند که پایین آن با نخ یا کش بسته شده است.

رئیس پلیس حافظان امنیت خراسان رضوی در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی افزود: با شناسایی اعضای این باند و اطلاعاتی که پلیس از متهمان فراری داشت، ردیابی و رصدهای اطلاعاتی به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد مرحله جدیدی شد.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی اضافه کرد: با جمع آوری اطلاعات از عاملان سرقت‌های سرپایی، پاتوق آنها به محاصره کارآگاهان درآمد و عملیات تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس از تاریخ ۱۴۰۰.۳.۲۷ شروع شد و آنها زیر چتر مراقبتی پلیس قرار گرفتند تا این که دو روز بعد دو تن از گوشی قاپ‌ها سوار بر موتورسیکلت به طرف بولوار سجاد مشهد حرکت کردند. آنها در مسیر سجاد به سمت بولوار خیام در حالی مرتکب چهار فقره سرقت شدند که پلیس برای شناسایی پاتوق‌های دیگر آنان همچنان به تعقیب‌های پوششی ادامه می‌داد اما ناگهان پشت چراغ قرمز چهارراه خیام، یکی از سارقان متوجه حضور ماموران شد و با فریاد همدستش را مطلع کرد.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید ادامه داد: در همین حال کارآگاهان به ناچار وارد عملیات شدند تا راه فرار آنان را سد کنند اما دو عضو موتورسوار این باند، موتورسیکلت را پشت چراغ قرمز رها کردند و در حالی با پای پیاده در خیابان فرار می‌کردند که گوشی‌های سرقتی از پاچه شلوار گشاد آنها بیرون می‌ریخت. این درحالی بود که یکی از کارآگاهان به جمع آوری گوشی‌های سرقتی از خیابان مشغول شد و دیگر افراد به تعقیب و گریز ادامه دادند تا این که بعد از حدود ۲ کیلومتر فرار بالاخره دو عضو باند به چنگ قانون افتادند.

فرمانده ارشد خراسان رضوی همچنین با اشاره به بازرسی پاتوق‌های شناسایی شده این باند با دستور قضایی تصریح کرد: در نتیجه بازرسی از دو مخفیگاه متهمان در منطقه خواجه ربیع و پنجتن مشهد ۲۱ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد و چهار مالخر نیز دستگیر شدند. سردار تقوی افزود: با توجه به این که تصاویر اعضای باند در ۱۱ دوربین مدار بسته ثبت شده بود، آنها چاره‌ای جز اعتراف به گوشی قاپی‌های سریالی نداشتند بنابراین معترف شدند که در قالب باندهای دو نفره موتورسوار، به مناطق سجاد، خیام، پیروزی، امامت، معلم و غیره می‌آمدند و اقدام به گوشی قاپی می‌کردند.

وی گفت: اعضای این باند همچنین به سرقت اموال مسافران و زائران در خیابان‌های اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) اعتراف کرده‌اند که بررسی‌های تخصصی در این باره ادامه دارد. به گفته سردار محمد کاظم تقوی، اعضای باند «شلوار گشادها» که سال قبل نیز دستگیر شده بودند، هر گوشی سرقتی را به مبلغ یک میلیون تومان به مالخران می‌فروختند و برای آن که شناسایی نشوند با موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش دست به سرقت می‌زدند. رئیس پلیس خراسان رضوی همچنین به توقیف پنج دستگاه موتورسیکلت از اعضای باند اشاره کرد که دو دستگاه آن سابقه سرقت دارد.

وی گفت: با متلاشی شدن این باند تاکنون ۳۴۸ تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند و ۲۹ دستگاه گوشی تلفن سرقتی از این باند کشف و ضبط شده است. سردار تقوی یادآور شد: متهمان این پرونده که با دستورات ویژه قضایی تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار دارند تاکنون به ۵۴۰ فقره گوشی قاپی در نقاط مختلف شهر مشهد اعتراف کرده‌اند اما بررسی‌ها برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد. مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی از شهروندان خواست برای شناسایی سارقان مذکور به دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر