|
کدخبر: 180813

از اعدام تا بخشش؛ طناب دار پاره شد!

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از رهایی ۲۶ نفر از قصاص در سال گذشته خبرداد و گفت: ۳۸ درصد پرونده‌های امسال به سازش منتهی شده است.

طناب دار از گردن قاتل جوان در گلستان باز شد. این قاتل ۲۶ ساله گلستانی با بخشش فرصت زندگی دوباره پیدا کرد.قاتل جوان توسط اولیای دم مقتول بخشیده شد.

احمد جعفری صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۸۴۵ فقره پرونده وارد شعب شورای حل اختلاف گلستان شده که ۹۱ هزار و ۷۴۹ فقره آن منجر به سازش و ۱۲۸ هزار و ۱۱۶ فقره آن مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: میانگین مصالحه گلستانی در شعب شورای حل اختلاف بیش از میانگین کشوری است که در کشور این رقم ۳۲ درصد و در گلستان ۴۰ درصد است.

بخشش جوان اعدامی در یک قدمی چوبه دار

وی با توضیح اینکه ۴۶ شعبه حل اختلاف در محاکم و دادسراهای استان مستقر هستند، گفت: در سال گذشته ۵۸ هزار و ۶۲۴ پرونده به این شعب ارجاع شده که با پادرمیانی اعضا و گذشت بزرگوارانه شکات، بیش از ۲۹ هزار پرونده معادل ۵۶ درصد به صلح و آشتی ختم شده است.

جعفری اضافه کرد: سازش ۲۵ فقره پرونده قتل و فرصت زندگی دوباره برای ۲۶ نفر از دیگر اقدامات شورای حل اختلاف استان در سال گذشته است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان اظهارکرد: در فروردین و اردیبهشت امسال هم ۱۹ هزار و ۶۰۵ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده و از این تعداد پنج هزار و ۲۵۳ فقره معادل ۳۸ درصد با پادرمیانی اعضای شورا سازش شده است. طبق گفته وی هفت فقره پرونده قتل هم در امسال منجر به صلح شده و فرصت مجدد زندگی برای هفت جوان فراهم شده است.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر