|
کدخبر: 175213

چوپان مهربان دوندگان را به غار برد!

گزارش‌ها حاکی است یک چوپان جوان چینی جان ۶ دونده شرکت‌کننده در رقابت‌های دو کوهستان را نجات داده است. در این حادثه به دلیل تغییر سریع شرایط جوی ۲۱ ورزشکار کشته و یک نفر هم مفقود شد.

حوادث چوپان مهربان دوندگان را به غار برد!

در میانه این مسابقه که در یک منطقه جنگلی و کوهستانی در استان گانسو واقع در غرب چین برگزار شد در حالی که شرکت‌کنندگان حدود ۲۰ تا ۳۱ کیلومتر از مسیر را طی کرده بودند، آب و هوا به شکل ناگهانی تغییر کرد.

کاهش ناگهانی دما، وزش باد شدید و بارش تگرگ و باران باعث شد تعداد زیادی از ۱۷۲ شرکت‌کننده در مسابقه دچار مشکل شوند. تیم‌های امدادی بلافاصله برای نجات ورزشکاران وارد عمل شدند اما ۲۱ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی است، همان روز یک چوپان جوان چینی جان ۶ تن از این ورزشکاران را که به دلیل سرمای شدید هوا بی‌رمق افتاده بودند نجات داده است. این چوپان که «ژو کمینگ» نام دارد، هنگام حادثه مشغول چرای گوسفندهای خود در منطقه‌ بود. وی تصمیم گرفت به غاری پناه ببرد که در آن غذا، البسه گرم و لوازم مورد نیاز برای مواقع اضطراری ذخیره شده بود اما در مسیر با یک دونده‌ آسیب دیده روبه‌رو شد.

ژو کمینگ به رسانه‌ها گفته است این دونده‌ را تا درون غار همراهی کرده و برای وی آتش روشن کرده است تا گرم شود. در همین حال چهار دونده دیگر که در وضعیت وخیمی قرار داشتند به غار پناه برده و چوپان را در جریان وضعیت مشابه تعدادی دیگر از دوندگان قرار دادند که بیرون از غار گرفتار شده و برخی از آنها حتی از هوش رفته بودند.

چوپان جوان بعد از رسیدگی به این ورزشکاران به بیرون غار می‌رود و با جست‌وجو در اطراف، یک دونده دیگر را در حالی که به شدت مصدوم شده بود پیدا می‌کند و جان او را نجات می‌دهد.

«ژانگ شیائوتای» یکی از نجات یافتگان می‌گوید زندگی خود را مدیون این چوپان است زیرا اگر کمک‌های وی نبود همچنان بی‌هوش و بی‌جان در منطقه کوهستانی افتاده بود.

این مسابقه جنجالی به دلیل بی‌توجهی برگزار‌کنندگان به هشدارهای مربوط به تغییرات جوی خشم و انتقادهای زیادی را در چین به همراه داشته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها